خبرگزاری کار ایران

بخشی از معوقات مزدی کارگران قند تربت جام پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۹۷۱

منابع کارگری در کارخانه قند تربت جام از پرداخت بخشی از معوقات مزدی خود در روزهای گذشته خبر دادند.

شماری از کارگران کارخانه قند تربت جام در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: به دنبال اعتراضات مکرر کارگران کارخانه قند تربت جام مقابل ساختمان نهادهای مختلف اداری، سرانجام یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از معوقات مزدی این کارگران پرداخت شد.

 یکی از کارگران کارخانه قند تربت جام گفت: حدود ۷۰ نفر هستیم که شش ماه حقوق خود را در سال جاری دریافت نکرده‌ایم و اضافه کار ما از سال ۹۷ پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه چند ماه است فعالیت تولیدی کارخانه متوقف شده است، درباره معوقات بیمه خود و همکارانش گفت: از شهریور ماه سال ۹۸ حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده به همین دلیل کارگران مشکلات زیادی را همراه با خانواده‌هایشان در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی متحمل شده‌اند.

این کارگر با بیان اینکه هنوز هیچ تصمیمی برای وضعیت کارخانه و تغییر مالکیت آن گرفته نشده است، افزود: فعالیت تولیدی این کارخانه از ماه‌ها پیش متوقف شده و بدهی‌های زیادی به بخش‌های دولتی و خصوصی دارد.

او علت تعطیلی و بدهکاری کارخانه را کمبود مواد اولیه و چغندر و نبود نقدینگی عنوان کرد و در ادامه از کشاورزان و تولیدکنندگان چغندر قند درخواست کرد با تولید و تحویل محصولات خود به کارخانه، مشکلات مالی خود و کارگران آن را حل کنند.

این کارگر با بیان اینکه تقریبا هر هفته برای رسیدگی به وضعیت شغلی خود در مقابل یکی از نهادهای دولتی جمع می‌شدیم و هنوز هم پیگیر مطالبات خود از مسئولان استانی هستیم، در پایان گفت: چند سال است وضعیت بلاتکلیفی داریم و مطالبات مزدی‌مان نیز از چند سال پیش پرداخت نشده است.

به گفته وی؛ کارگران این کارخانه  امیدوارند با دخالت مسئولان بالادستی این واحد تولیدی به فعالیت تولید خود بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز