خبرگزاری کار ایران

۶۰۰ هزار سالمند در ایران کار می‌کنند/ هزینه بهداشت و درمان سالمندان شهری افزایش داشته است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۷۲۴

بیش از ۶۰۰ هزار سالمند در ایران همچنان کار می‌کنند و نرخ بیکاری سالمندان در ایران ۱.۳ درصد است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، هر چند در جوامع مختلف ازجمله ایران تمهیداتی برای بازنشستگی در سالمندی اندیشیده شده، اما همچنان ده‌ها هزار سالمند کار می‌کنند.

بر اساس گزارشی که اخیرا مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آستانه روز جهانی سالمند (۱۰ مهر) منتشر کرده، ۶۰۴ هزار و ۱۲۳ سالمند زن و مرد در ایران همچنان کار می‌کنند. در این گزارش سالمند به افراد ۶۵ ساله و بیشتر اطلاق شده است.

بر اساس یافته‌های این گزارش جمعیت سالمند کشور طی ۲۰ سال آینده با ۱۱۴.۸ درصد افزایش از چهار میلیون و ۸۷۱ هزار و ۵۱۸ نفر در سال ۱۳۹۵ به ۱۰ میلیون ۴۶۵ هزار نفر در سال ۱۴۱۵ می‌رسد.

در این گزارش آمده است: در سال ۱۳۹۸ ،۲.۳ درصد از جمعیت فعال اقتصادی و ۱۳.۴ درصد از جمعیت غیرفعال اقتصادی متعلق به افراد سالمند (۶۵ ساله و بیشتر) بوده است. همچنین ۲.۵ درصد از افراد شاغل سالمند هستند. در همین سال نرخ مشارکت اقتصادی سالمندان ۱۱.۷ درصد و نرخ بیکاری سالمندان ۱.۳ درصد بوده است. از ۶۰۴ هزار و ۱۲۳ سالمندی که در ایران کار می‌کنند تنها ۷۹۵۴ نفر زن هستند.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد سال ۹۸ متوسط هزینه سالانه بهداشت و درمان یک خانوار دارای سالمند شهری ۱۹.۴ افزایش یافته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز