خبرگزاری کار ایران

تأمین کالاهای اساسی، بهبود معیشت، فعال کردن معادن راکد و احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده در فهرست برنامه‌های وزیر صمت

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۵۵

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌هایی را بر اساس برنامه ششم توسعه، اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی وزارت صمت تهیه کرده‌ام که تأمین کالاهای اساسی مردم و بهبود معیشت و سفره آنها در اولویت این برنامه‌ها قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، «علیرضا رزم حسینی» در جلسه رای اعتماد خود، با یادآوری شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا به برنامه‌های خود برای تصدی بر وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی را بر اساس برنامه ششم توسعه، اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند راهبردی وزارت صمت تهیه کرده‌ام که تأمین کالاهای اساسی مردم و بهبود معیشت و سفره آنها در اولویت این برنامه‌ها قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز ما شرمنده مردم هستیم، سفره مردم خالی و خالی‌تر شده، مردمی که وفاداری خود را به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ثابت کرده‌اند، بنابراین یکی از مهمترین برنامه‌های ما همکاری با همه دستگاه‌ها به ویژه بانک مرکزی برای تأمین کالاهای اساسی مردم است.

رزم حسینی بیان کرد: تنظیم بازار و همکاری با اتحادیه‌ها و اصناف و بازاریان جهت کنترل بازار از دیگر برنامه‌ها است، همچنین اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، اصلاح شناسایی کالاهای اصلی از تقلبی با هدف مقابله با قاچاق و پرهیز از هر نوع التهاب در بازار از دیگر برنامه‌های نام برده می‌باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه صنعت گفت: استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای صنعتی، احیای واحدهای تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی، تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و پشتیبانی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از برنامه‌های حوزه صنعت است، ما به دنبال استفاده از ظرفیت جوانان و حمایت از کارآفرینان و عابدین هستیم، رهبر معظم انقلاب کارآفرینی را عبادت قلمداد کرده و این افراد را از عابدین و مجاهدین جمهوری اسلامی‌ می‌داند.

فعال کردن معادن راکد غیرفعال در دستور کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اینکه میزان اکتشاف حوزه معادن تنها ۱۰ درصد است، افزود: باید در این حوزه غربالگری انجام شود و یکی از برنامه‌های وزارت صمت، توسعه اکتشاف و تکمیل مطالعات انجام شده است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه فعال کردن معادن راکد غیرفعال در دستور کار است، ادامه داد: با این اقدام فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می شود، البته رهاسازی معادن حبس شده هم در دستور کار قرار خواهد گرفت، زیرا این معادن سالهاست در دست رانتخوارانی است که با آنها پولشویی می‌کنند و قانون اجازه برخورد با آنها را داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز