خبرگزاری کار ایران

بیکاری تعدادی از کارگران فصلی فضای سبز شهرداری زنجان/ در زمستان کاری برای انجام نیست

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۷۹۰

منابع کارگری در زنجان از تعدیل دوباره کارگران فصلی فضای سبز شهرداری زنجان در یک ماه گذشته خبر دادند.

برپایه اظهارات کارگران شهرداری زنجان؛ قرارداد کار حدود ۲۰۰ کارگر فصلی این واحد خدمات شهری با شروع فصل سرما دیگر تمدید نشده و روند تعدیل ادامه دارد.

این کارگران اظهار داشتند: مجموعه شهرداری زنجان حدود ۳ هزار کارگر و کارمند دارد. از این تعداد حدود ۷۱۹ نفر در بخش فضای سبز با عنوان فصلی دائمی و غیردائمی مشغول کارند. کارگران فصلی و غیردائمی در بهار هر سال فعالیت خود را در مناطق چهارگانه فضای سبز شهر زنجان با مسئولیت مستقیم شهرداری شروع کرده و تا شروع فصل سرما به همکاری خود با شهرداری ادامه می‌دهند.

آنها با یادآوری اینکه تعدیل‌شدگان از یک تا هفت سال سابقه کار دارند و در روز‌های گذشته تجمعاتی را مقابل شهرداری و برخی نهادهای دولتی برگزار کرده‌اند، افزودند: زمان بازگشت به کار این تعداد کارگر فصلی غیردائمی بهار سال بعد است اما هیچ تضمینی برای بازگشت به کار آنها بعد از ایام بیکاری وجود ندارد.

آنها اظهار داشتند: مدیران شهری با این استدلال که فصل سرما کار کمتری داریم مانع از فعالیت کارگران فصلی می‌شوند و به قرارداد کاری کارگران فصلی غیردائمی خاتمه می‌دهند. این در حالی است که کارگران فصلی دائمی به فعالیت خود حتی در سرمای زمستان ادامه می‌دهند. 

گفته می‌شود؛ تعدای از این کارگران ۱۷ تا ۱۸ سال سابقه کار دارند.

به گفته این کارگران؛ از مجموع ۷۱۹ کارگر فصلی فقط ۱۵۰ نفر دائمی شده‌اند. حدود ۳۵۰ تا ۳۸۰ کارگر بر مبنای امتیازبندی ادامه کار داده‌اند و از قرار معلوم در پایان ماه جاری شمار دیگری از کارگران غیردائمی بیکار خواهند شد.

آنها افزودند: از ابتدای سال جاری موضوع برون‌سپاری بخش فضای سبز شهرداری زنجان و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز نگرانی‌هایی برای کارگران ایجاد کرده است که در نتیجه آن همکاران ما از حداقل‌های مزدی برخوردار بوده و امنیت شغلی خود را نیز از دست خواهند داد.

کارگران شهرداری زنجان مدعی شدند: یکی از دلایل تضییع حقوق کارگران شانه خالی کردن پیمانکاران از زیر بار مسئولیت است. در سال‌های اخیر به منظور برون‌سپاری بسیاری از کارهایی که قبلا در اختیار شهرداری زنجان بوده به پیمانکاران واگذار شده است. مشکلات هم از همین جا شروع شده و بعد از سال‌ها لاینحل باقی می‌مانند.

کارگران فضای سبز شهرداری زنجان در خاتمه خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود و برخورداری از قراردادهای دائمی کار هستند که تا حدودی تضمین‌کننده امنیت شغلی آن‌هاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز