خبرگزاری کار ایران

بررسی آیین‌نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۹۶۸

وزارت کشور آیین‌نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک را به استناد بند (س) ماده (۱۴) قانون مدیریت بحران کشور، تدوین و جهت سیر مراحل تصمیم‌گیری به کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست هیئت دولت ارائه نموده است.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، پیرو تصویب قانون مدیریت بحران کشور در سال ۱۳۹۸ و ابلاغ آن به وزارت کشور، سازمان مدیریت بحران موظف به تدوین اسناد، آیین نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های مورد نیاز قانون مذکور شد.

در این راستا ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، مدیریت تدوین کلیه لوایح، آیین‌نامه‌های اجرایی و تصویب نامه‌های قاون مدیریت بحران کشور را با هماهنگی سازمان‌های اجرایی مربوطه به پژوهشکده سوانح طبیعی واگذار نمود.

پیرو این ابلاغیه، دبیرخانه تدوین لوایح، آیین‌نامهها و تصویبنامه‌های اجرایی قانون مدیریت بحران کشور در پژوهشکده سوانح طبیعی شکل گرفت و جهت تدوین هریک از اسناد مورد نیاز، اقدام به ایجاد کمیته‌های تخصصی کرد.

در مجموع ۲۰ کمیته تخصصی متشکل از اساتید و صاحبنظران به منظور تدوین برنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به قانون مدیریت بحران کشور تشکیل شد.

در این بین، کمیته مواد خطرناک به منظور تدوین آییننامه تولید، حمل و مصرف مواد خطرناک، موضوع بند (س) ماده (۱۴) قانون مدیریت بحران کشور تشکیل شد و براساس برنامهریزی صورت گرفته، تدوین پیشنویس اولیه آیین نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک در زمستان سال گذشته به پایان رسید.

با ادامه یافتن سیر مراحل تدوین و اخذ نظر دستگاه‌های اجرایی مربوطه، در نهایت آیین‌نامه اجرایی نگهداری، حمل، مصرف و ایمنی مواد خطرناک، نهایی و از سوی وزارت کشور به هیئت دولت ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز