خبرگزاری کار ایران

انتقاد بازنشستگان کشوری با حقوق بالا نسبت به عدم اجرای همسان‌سازی/ می‌خواهند ما را به سمت حداقل‌بگیری سوق دهند!

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۶۲۴

بازنشستگان کشوری که حقوق بالایی دارند، می‌گویند عدم شمول همسان‌سازی برای پردرآمدها، عادلانه نیست.

جمعی از بازنشستگان کشوری در تماس با خبرنگار ایلنا، از فرمول‌های همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری که ده درصد حقوق‌های بالا را استثنا کرده است، انتقاد کردند.

این بازنشستگان که مستمری آنها جزو ده درصد بالای جدول مستمری‌های صندوق کشوری است، می‌گویند: عدم اجرای همسان‌سازی برای ما، فاصله‌ی ما و حداقل‌بگیران را کاهش می‌دهد؛ ما در دوران اشتغال به دلیل بهره‌مندی از تخصص، مهارت و سابقه بالا، حقوق‌های بالا گرفته‌ایم و حق بیمه بیشتری از ما کسر شده است؛ حالا عادلانه نیست که همسان‌سازی برای ما اجرایی نشود.

در روزهای گذشته، مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره اینکه چرا همه بازنشستگان مشمول طرح همسان‌سازی نمی‌شوند، گفت: به طور طبیعی بخشی از جامعه تحت پوشش صندوق مشمول همسان‌سازی می‌شوند که در قوانین بودجه پیش‌بینی شده است و با اولویت کسانی که حقوق پایین‌تر می‌گیرند مشمول این قانون شدند.

وی افزود: کسانی که درگروه‌های شغلی خود افزایش حقوق بازنشستگی آنها عدد بالایی را نشان می‌دهد، مشمول این قانون نشدند.

شیرمحمدی اظهارداشت: امسال حدود ۱۰ درصد بازنشستگان با حقوق بالا نسبت به میانگین گروه خود مشمول قانون همسان‌سازی حقوق نشدند و تنها ۱۵ درصد افزایش حقوق سنواتی به آنها تعلق گرفت؛ زیرا دریافتی حقوق آنها از گروه همترازشان بالاتر بوده است، بنابراین همسان‌سازی به آنها تعلق نگرفت.

این در حالیست که بازنشستگان می‌گویند: عدالت به معنای برداشتن فاصله دریافتی‌ها نیست؛ با این رویه، چند سال بعد ما هم حداقل‌بگیر می‌شویم و نمی‌توانیم با مستمری دریافتی حتی نصف هزینه‌های زندگی خود را تامین کنیم!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز