خبرگزاری کار ایران

از سرگیری فعالیت کارخانه «قند و شکر اهواز» پس از ۱۲ سال/ ۱۵۰ کارگر مشغول آماده‌سازی تولید هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۵۴۷

به گفته کارگران کارخانه قند و شکر اهواز، فعالیت این واحد تولیدی پس از یک وقفه حدود ۱۲ساله، از پایان اردیبهشت ماه سال جاری از سرگرفته شده است.

تعدادی از کارگران کارخانه قند و شکر اهواز به خبرنگار ایلنا گفتند: پس از ۱۲ سال توقف فعالیت‌ کارخانه، حدود ۵ ماه است که با واگذاری این واحد تولیدی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال حاضر حدود ۱۵۰ کارگر جذب کارخانه شده‌اند که مشغول آماده‌سازی خطوط تولیدی کارخانه هستند.

این کارگران یادآور شدند: فعالیت تولیدی کارخانه «قند و شکر اهواز» از سال ۸۷ به بهانه بحران مالی متوقف شده بود و در تمام این مدت نزدیک به ۴۰۰ کارگری که تا پیش از این به صورت‌های مختلف در این کارخانه مشغول کار بودند، برای تامین معاش خود سرگردان بودند.

به گفته کارگران؛ از مجموع حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی شاغل در کارخانه قند اهواز، حدود ۱۳۰ کارگر قراردادی همزمان با تعطیلی کارخانه بیکار شده و مابقی که رسمی بودند طی چند سال بازنشسته و بازخرید شدند و فقط چند نفر (۱۵ تا ۱۶ نفر) باقی مانده‌اند که اخیرا همزمان با فروش کارخانه؛ مشکل پرداخت سختی کار تعدادی از آنها برای بازنشستگی مرتفع شد و چند نفر دیگر که سوابق کمتری برای بازنشستگی دارند برای پرکردن سوابق کاری خود با کارفرمای جدید همکاری دارند.

آنها با بیان اینکه پیش از این مالکان اصلی این کارخانه که دو بانک ملی و ملت بودند، دوازده سال کارخانه و کارگرانش را به حال خود رها کرده بودند، در ادامه می‌گویند: در نهایت شرکت تصفیه قند و شکر اهواز از سوی بانک‌های ملی و ملت به مزایده گذاشته شد، سرمایه‌گذار این کارخانه هم‌اکنون عملیات اجرایی مربوط به آماده‌سازی مجدد این واحد تولیدی را بعد از سالها آغاز کرده تا در کمترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی خطوط تولید اقدام کند.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت موجود رضایت دارند، در ادامه خطاب به مسئولان تصریح کردند: از مسئولان درخواست داریم برای سر پا نگه داشتن این واحد بزرگ تولیدی و رفع مشکلات آن که امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد، همچنان کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز