خبرگزاری کار ایران

کرونا معدن مس را به تعطیلی کشاند/انتقال ویروس در میان کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۸۹۸

پاپوآ گینه نو عملیات معدن وسیع مس و طلای اوکی تدی خود را پس از مثبت شدن آزمایش کووید 19 هفت تن از کارگران تعطیل کرده است.

به گزارش ایلنا؛ به نقل از پایگاه ماینینگ، به نقل از شرکت ملی مس ایران، این کشور با روند رو به رشد ابتلا به این ویروس روبه‌روست و مقامات محلی میگویند  موارد ابتلا در چند ماه آینده در این منطقه میتواند به هزاران نفر برسد. علی رغم اینکه شرکت اوکیتدی ماینینگ تمام پروازهای چارتر را در اواخر جولای لغو کرده، آزمایش این تعداد از کارگران مثبت شده است.

شرکت اوکیتدی ماینینگ اعلام کرده با ردگیری مبتلایان به یک کارگر رسیده که احتمالاً در تماس با شخصی که از پایتخت، پورت مورسبی، به شهر بندری کیونگا در اواخر ماه گذشته پرواز داشت به این ویروس مبتلا شده است.

مدیر عامل این معدن، موسجه وِرور، در بیانیهای گفت که این کارگر در حال حاضر در عملیات ما مشغول به کار است و با اتوبوس‌ها به محل کارش رفت و برگشت دارد. احتمال میرود که تعداد بیشتری مبتلا شده باشند و این به ریسک غیرقابل قبول انتقال ویروس در میان نیروی کار معدن دامن میزند.

ورور همچنین گفت این معدن دولتی از زمان تعطیلی معدن برای اجرای ردیابی تماس‌های دیگر، آزمایش و روش‌های جداسازی با هدف محدود کردن هر نوع شیوع مجدد این ویروس استفاده خواهد کرد و در صدد است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات ایمن را از سر بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز