خبرگزاری کار ایران

تعویق ۱۵ ماه مطالبات ۲۰۰ کارگر قطار شهری اهواز/ بلاتکلیفی در اشتغال

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۲۶

منابع کارگری در پروژه قطار شهری اهواز از تعویق دست‌کم ۱۵ ماه دستمزد حدود ۲۰۰ کارگر بخش حراست، انبار و تاسیسات این پروژه خبر می‌دهند.

کارگران پروژه قطاری شهری اهواز صبح امروز (دوشنبه، ۳۱ شهریور ماه) به خبرنگار ایلنا گفتند: باوجود پیگیری مداومی که برای دریافت به موقع دستمزدشان انجام داده‌اند اما پیمانکار مربوطه از ابتدای سال گذشته با متوقف کردن فعالیت پروژه تاکنون نسبت به انجام تعهدات مزدی بدحساب بوده است.

بر پایه اظهارات این کارگران، مسئولیت کنونی این کارگران از سال ۹۱ تاکنون به همان شرکت پیمانکاری که در حال حاضر مجری پروژه قطار شهری اهواز است، سپرده شد اما از روز گذشته (۳۰ شهریور ماه) سازمان قطار شهری اهواز با فسخ قرارداد، مسئولیت ساخت پروژه را به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار کرده است.

 از قرار معلوم این کارگران که شمار آنها در حال حاضر ۲۰۰ نفر است، علاوه بر دستمزد، عیدی سال ۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند. وضعیت شغلی آنها مشخص نیست.

کارگران این پروژه عمرانی اظهار داشتند: فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده است و در حال حاضر به جز ۲۰۰ کارگر نگهبان، انباردار و تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه، کارگر دیگری در این کارگاه حاضر نمی‌شود.

به گفته یکی از کارگران، بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران در خرداد ماه سال‌جاری چندین تجمع اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما با گذشت بیش از سه ماه، هنوز پرداخت معوقات مزدی کارگران به صورت کامل برآورده نشده است.

وی با بیان اینکه معترضان به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در اهواز مشکلات زیادی را برای آنها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

این کارگر شاغل در پروژه قطار شهری اهواز، دلیل افزایش مشکلات در پرداخت حقوق کارگران را سوءمدیریت پیمانکار دانست و در ادامه گفت: عدم پیشرفت پروژه قطار شهری باعث شد پیمانکار پروژه از روز گذشته تغییر کند.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، شرکت مذکور در اجرای پروژه قطار شهری اهواز بیش از ۹۰۰ کارگر قراردادی باسابقه داشت که وضعیت پیش آمده باعث شد همه آنها به مرور تعدیل و از کارگاه خارج شوند.

این کارگر، پرداخت مابقی معوقات حقوقی کارگران را برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری دانست و اضافه کرد: امیدوارم کارگران با همراهی مسئولان قطار شهری اهواز بتوانند مابقی مطالبات قانونی خود را از کارفرما بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز