خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور:

خطر صید غیرمجاز بیشتر از صید ترال است/ اذهان را منحرف نکنید

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۱۳

رئیس اتحادیه صیادی کل کشور گفت: صید ترال وجود دارد و تخلفاتی هم صورت می‌گیرد، اما خطر صید غیرمجاز و اجرای طرح اعطای مجوز به ۴۰ هزار شناور جدید به مراتب بیشتر از صید ترال است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر بار دیگر انبوهی از فیلم‌ها و تصاویر منتشر شد که نشان‌دهنده صید ترال در آب‌های ایران بودند. منتشر کنندگان این تصاویر تاکید دارند که صید ترال با شدت و حدت در سواحل ایران از طرف چینی‌ها در حال انجام است.

یعقوب دوجی (رئیس اتحادیه صیادی کل کشور) در این باره به ایلنا گفت: صید ترال گونه‌های مختلف دارد و برای مثال بخشی از آن مربوط به صید ماهی، بخشی دیگر میگو و بخشی هم ماهیان حرام گوشت است. آن چیزی که درباره صید چینی‌ها در آب‌های ایران مطرح بود مربوط به فانوس ماهیان بود که اساسا صادر می‌شدند. البته نفع این صید به ایران می‌رسید، اما به دنبال حاشیه‌هایی که راه افتاد، صید خارجی‌ها یعنی صید با ترالرهایی که فقط چینی هم نبودند و از تایلند، فیلیپین و اسپانیا هم بودند، متوقف شد.

او تاکید کرد: صیدی که اتفاق می‌افتد با ترالرهایی با مالکیت ایرانی است و قواعد مشخص خودش را دارد. برای مثال صید در محدوده کمتر از ۱۲ مایل ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

دوجی با بیان اینکه به نظر می‌رسد پشت پرده کلیپ‌ها در مورد صید ترال و تاکید بر صید چینی‌ها داستانی وجود داشته باشد، تصریح کرد: خطری که صید غیرمجاز و همچنین طرح اعطای مجوز به ۴۰ هزار شناور جدید دارد به مراتب بیشتر از صید ترال است. تخلفاتی در حوزه صید ترال صورت می‌گیرد که باید با آن برخورد شود، اما نباید اذهان به سمت این ماجرا سوق داده شود تا زمینه اجرای برخی طرح‌های مخرب ازجمله افزایش مجوز صید فراهم آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز