خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

درمان دشوارِ برق‌گرفتگیِ یک کارگزار مخابرات روستایی در اردبیل/ کارگزاران رسمی هستند اما از مزایا و رفاهیاتِ رسمی‌ها محرومند

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۹۳

یک کارگزار مخابرات روستایی که در هفته‌های قبل دچار برق‌گرفتگی شده، به سختی در حال درمان است. کارگزاران می‌گویند از همه مزایای رسمی‌ها محرومیم.

نمایندگان جامعه کارگزاران مخابرات روستایی کشور در تماس با خبرنگار ایلنا، از برق‌گرفتگی یکی از همکاران خود در استان اردبیل خبر دادند.

از قرار معلوم، این کارگزار در روز تاسوعا حین رفع خرابی دچار برق گرفتگی شدید شده واز بالای تیر افتاده؛ او در عین حال دچار شکستگی دندان هم شده است؛ در حال حاضر این کارگزار مخابرات روستایی در حال طی کردن مراحل درمان است. کارگزار مصدوم بیش از ده سال سابقه کار داشته است.

در عین حال، نمایندگان جامعه کارگزاران روستایی کشور از تبعیض میان خود و کارگزاران شهری انتقاد دارند و می‌گویند: مدتی است که رسمی شده‌ایم اما از مزایا و رفاهیات رسمی‌ها محرومیم؛ هنوز همان حداقل حقوق قانون کار را می‌گیریم درحالیکه دستمزد کارمندان رسمی مخابرات بیش از چهار میلیون تومان است.

این کارگزاران با بیان اینکه ابزار کار و حق لباس به ما نمی‌دهند؛ می‌گوید: طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز آنگونه که دلخواه کارگزاران باشد، ارائه نشده است. اول سال تحصیلی، برای بچه‌های کارکنان شهری پول روی فیش حقوق‌شان می‌گذارند به عنوان هزینه تحصیلی. بن خواربارشان یک میلیون و خورده‌ای است. در همه اعیاد، کارت هدیه و پاداش می‌گیرند اما ما کارگزاران روستایی از همه این امکانات و مزایا محروم هستیم.

به گفته این کارگزاران چرا باید در زمینه حقوق بین دو نیروی کار رسمی در یک مجموعه، اینهمه تفاوت وجود دارد؛ در حدی که یکی چهار برابر دیگری حقوق بگیرد!

آنها می‌گویند: ما در شرایطی که حقوق کمی می‌گیریم در معرض خطرات بسیار ازجمله برق‌گرفتگی هستیم و این عادلانه نیست.

در هفته‌های گذشته بعد از اعتراض کارگزاران مخابرات روستایی، روابط عمومی شرکت مخابرات ایران اعلام کرد به زودی نشستی با حضور نمایندگان کارگزاران برگزار شده و مطالبات آنها بررسی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز