خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران دهدشت از تبدیل وضعیت استخدامی/ سازمان شهرداری‌ها مداخله کند

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۸۲۵

کارکنان شهرداری دهدشت خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود از مسئولان سازمان شهرداری‌های کشور شدند و اینکه در چارچوب بخشنامه سال گذشته قراردادهای استخدامی آنها نباید تغییر کند.

یکی از کارکنان شهرداری دهدشت در استان کهکیلویه و بویراحمد به خبرنگار ایلنا گفت: شماری از کارکنان شهرداری دهدشت با سوابق بالای ۱۵ سال و داری مدارک کارشناسی و بالاتر هستیم که از سال گذشته بخشنامه تبدیل وضعیت‌مان از سوی سازمان شهرداری‌ها ابلاغ شده و قرارداد کاری ما از موقت به قرارداد دائم و مستقیم تبدیل شد و بدین ترتیب تا حدودی بخشی از مشکلات در حوزه حقوق و مزایا برطرف شد.

او با بیا اینکه اخیرا مکاتباتی مبنی بر حذف احکام مذکور صورت گرفته و ما نگران امنیت شغلی خود شده‌ایم، افزود: باتوجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه و اینکه حقوق دریافتی ما کارگران و کارکنان شهرداری‌ها به نسبت سایر ادارات و نهادهای دولتی از حداقل‌ها برخوردار است و بیشترین زحمت هم متعلق به این قشر زحمتکش است، موضوعات اینچنینی باعث ایجاد مشکلات روحی و روانی در میان کارگران شده و باعث از بین بردن انگیزه کاری می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر کارگرانی که در شهرداری دهدشت شرایط استخدامی آنها از وضعیت قرارداد موقت به دائمی با کارفرمای اصلی تغییر کرده است، از وضعیت بهتری برخودار هستند و ثبات شغلی دارند.

این کارگر شهرداری دهدشت درادامه گفت: اصرار شهرداری برای تغییر دوباره وضعیت استخدامی کارگران و کارکنان شهرداری برای ما قابل فهم نیست با این حال ما انتظار داریم مسئولان برای آن‌ چاره‌اندیشی کنند و شرایط کار را به جای ارتقا، پایین نیاورند.

وی با یادآوری این نکته که کارگران شهرداری برخلاف نیروی کار رسمی و قرارداد مستقیم مجموعه شهرداری‌ها از مزایایی همانند اضافه‌کاری، پاداش و کارانه، بن و سایر خدمات عرفی محروم هستند، در پیگیری وضعیت شغلی خود افزود: نامه‌ای خطاب به معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور نوشته‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.

این کارگر قراردادی شهرداری دهدشت در پایان گفت: بخشنامه‌های این چنینی که با آینده شغلی کارگران سر و کار دارد نباید طوری نوشته شوند که امنیت شغلی کارگران را به خطر اندازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز