خبرگزاری کار ایران

ادامه بلاتکلیفی شغلی و مزدی ۱۲۰ کارگر کارخانه پسماند اهواز/ خواستار مداخله شهرداری هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۶۹۶

کارگران سایت مدیریت پسماند اهواز شش ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده؛ دارند. این کارگران که تعدادشان به حدود ۱۲۰ نفر می‌رسد چندین بار به شرایط موجود اعتراض کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۲۰ کارگر سایت مدیریت پسماند اهواز حدود شش ماه معوقات مزدی پرداخت نشده؛ دارند. این کارگران روز گذشته (شنبه ۲۹ شهریور) مقابل ساختمان شهرداری و شورای شهر اهواز دست به تجمع زدند.

این کارگران در اعتراض به‌ عدم پرداخت دستمزد و مطالبات خود چندین بار به شهرداری و شورای شهر مراجعه کرده بودند که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. آنها علاوه بر دستمزد، از سال گذشته نیز مطالبات سنواتی پرداخت نشده دارند.

کارگران معترض مدعی‌اند: مسئولان شهری اهواز از دهم تیر ماه سال جاری فعالیت سایت پسماند «صغیره» را متوقف کرده و هیچ برنامه‌ای برای ادامه فعالیت آن ندارند بنابراین کارگرانی که غالب آنها را زنان و زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، با مشکل بیکاری و تامین معاش روبرو شده و هیچ خبری از پرداخت مطالبات مزدی آنها نیست.

از قرار معلوم این کارگران که دو ماه حقوق و بیمه آنها در سال جاری پرداخت نشده، خواستار دخالت شهرداری برای تعیین تکلیف و بازپس‌گیری حقوق ماهانه‌شان از پیمانکار هستند.

کارگران پسماند سایت صغیره اهواز در ادامه مشکلات خود گفتند: پیمانکار پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی خود را بهانه‌ای قرار داده تا حقوق کارگران را پرداخت نکند و مسئولان شهری هم با نادیده گرفتن کارگران پسماند، پاسخگوی مطالباتشان نیستند.

کارگران همچنین تاکید دارند: در زمان شیوع کرونا در روزهایی که سایت تفکیک زباله را تعطیل اعلام کردند، پیمانکار سایت هیچ حقوقی برای ما در نظر نگرفت درحالیکه ما آمادگی حضور در محل کار خود را داشتیم.

آنها در ادامه از بدعهدی مسئولانی گفتند که پیگیر مطالباتشان نمی‌شوند و افزودند: آخرین تجمع ما به چهارشنبه (۲۲ مرداد ماه) برمی‌گردد که مقابل ساختمان محل کار خود تجمع کردیم. در هر تجمع مسئولان وعده پیگیری مطالبات را می‌دهند اما در نهایت هیچ اقدامی از سوی انها صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز