خبرگزاری کار ایران

تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات نسخه الکترونیک و توسعه شبکه پزشکان طرف قرارداد

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۵۵۲

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در راستای تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به خدمات و مراقبت‌های تشخیصی و درمانی مورد نیاز از کلیه پزشکان و دندانپزشکان دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، «شهرام غفاری» اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در یکسال اخیر مطالبات خود را به مراکز طرف قرارداد بطور کامل پرداخت کرده و در حال حاضر تاخیری در پرداخت‌ها وجود ندارد. لذا با اطمینان از ادامه روند موجود، با عقد قرارداد جدید درصدد تسهیل دسترسی بیماران با گسترش شبکه پزشکان طرف قرارداد است.

وی افزود: توسعه نسخه الکترونیک در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است و کلیه پزشکان، دندانپزشکان و کارشناسان مامایی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نسخه الکترونیک سازمان به آدرس ep.tamin.ir نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام و در عین حال در صورتی که تمایل به عقد قرارداد همکاری داشته باشند درخواست همکاری خود را با این سازمان در همین سامانه ثبت کنند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: پزشکان با قبول شرایط اعلامی سازمان، از تاریخ ثبت درخواست طرف قرارداد سازمان محسوب شده و می‌توانند بیماران تامین اجتماعی را در چارچوب ضوابط و مقررات و رعایت تعرفه‌های مصوب دولت در بخش مربوطه ویزیت کنند.

غفاری افزود: درمانگران مذکور 80 تا 95 درصد حق ویزیت خود را به صورت برخط (آنلاین) در انتهای همانروز از سازمان تامین اجتماعی دریافت خواهند کرد و تلاش ما به عنوان سازمان بیمه‌گر پایه براین است که ضمن اینکه موانع مالی را از پیش پای بیمار بر می‌داریم ارتباط مالی بین پزشک و بیمار را به حداقل کاهش دهیم.

وی ادامه داد: بدیهی است با نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک، دیگر نیازی به استفاده از دفترچه کاغذی بیمه‌شدگان نخواهد بود. ضمن اینکه این مهم، زمینه ساز تکمیل پرونده الکترونیک سلامت بیمه ‌شدگان بوده که به نوبه خود ارتقای کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع درمان را به دنبال خواهد داشت. همچنین حذف گردش کاغذ در مراودات درمانی و استفاده پزشکان از نسخه الکترونیک، بدون تردید می‌تواند در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیز تاثیر به سزایی داشته باشد. لذا همکاری و همراهی تمام ذی نفعان نظام سلامت مورد انتظار و برای موفقیت طرح ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز