خبرگزاری کار ایران

در انتقاد از همسان‌سازی مطرح شد؛

حقوق منِ سایر سطوح ۵۰۰ هزار تومان و حقوق بازنشسته حداقل‌بگیر هم ۵۰۰ تومان افزایش یافته!/ عدالت بیمه‌ای کجاست؟

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۲۵۴

یک بازنشسته سایر سطوح با انتقاد از تاخیر در اصلاح همسان‌سازی گفت: فرمول‌ها شفاف نیست و نمی‌دانیم چگونه عدالت بیمه‌ای رعایت شده است.

یک بازنشسته سایر سطوح که قبل از اجرای همسان‌سازی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مستمری ماهانه داشته، در تماس با خبرنگار ایلنا، ضمن انتقاد از فرمول‌ها و محاسبات همسان‌سازی می‌گوید: عدالت بیمه‌ای که مسئولان سازمان بارها در مورد آن داد سخن داده‌اند، در فرمول‌های همسان‌سازی محقق نشده است.

وی با بیان اینکه فرمول‌ها و محاسبات و همچنین جداول به هیچ وجه شفاف نیست، می‌گوید: دریافتی منِ سایر سطوح بعد از اجرای همسان‌سازی ۵۰۰ هزار تومان شده، دریافتی یک بازنشسته حداقل‌بگیر با ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی هم ۵۰۰ هزار تومان زیاد شده، این برابری در افزایش چگونه می‌تواند ترجمانِ عدالت بیمه‌ای باشد؛ کسی که قبلاً یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مستمری می‌گرفته حالا با ۵۰۰ هزار تومان افزایش، بالای ۲ میلیون تومان می‌گیرد، آیا من که سال‌ها حق بیمه هنگفت پرداخته‌ام باید با این فرد برابر باشم؟!

این بازنشسته ادامه می‌دهد: طبق جداولی که در رسانه‌ها منتشر کردند دریافتی من باید به بالای ۷ میلیون تومان می‌رسید، اما این اتفاق نیفتاده است؛ در پاسخ اعتراضات بازنشستگان گفته‌اند به کارشناسان سازمان مراجعه کنید، اما ما نمی‌دانیم چگونه باید به این کارشناسان دسترسی داشته باشیم؛ شماره تلفن‌های اعلام شده هم مدام اشغال است!

این بازنشسته با تاکید بر اینکه علاوه بر بازنشستگان سخت و زیان‌آور در حق بازنشستگان سایر سطوح هم اجحاف شده است؛ خواستار بازنگری سریع در فرمول‌های همسان‌سازی است و می‌گوید: اگر این بازنگری در دو یا سه ماه آخر سال اتفاق بیفتد و عطف به ماسبق هم نشود، چه فایده‌ای به حال بازنشسته دارد؟!

او تاکید دارد: باید هرچه زودتر اعلام کنند که چه زمانی اصلاحات وعده داده شده، اجرایی می‌شود و آیا این اصلاحات برای بازنشستگانِ سایر سطوح هم هست یا فقط برای سخت و زیان‌آورها قرار است بازنگری صورت بگیرد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز