خبرگزاری کار ایران

رضایت کارگران فرش پارس از شرایط تولید/ مطالبات به‌روز پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۰۲۰

منابع کارگری در کارخانه فرش پارس از بهبود وضعیت تولید این واحد تولیدکننده انواع کاغذ و اشتغال حدود ۲۵۰ کارگر خبر دادند.

کارگران کارخانه فرش پارس، امروز چهارشنبه (۲۶ شهریور ماه) در ارتباط با وضعیت این کارخانه به خبرنگار ایلنا گفتند: در کارخانه فرش پارس که در شهرک صنعتی البرز قزوین واقع است ۲۵۰ کارگر مشغول کارند که از وضعیت فعلی اشتغال خود به نسبت گذشته رضایت دارند.

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: سال‌ها با چالش کارگری روبرو بودیم اما از تقریبا سه ماه قبل با تغییر مدیرعامل کارخانه وضعیت تولید رو به بهبودی است تا جایی که سه تا ۴ ماه معوقات مزدی کارگران پرداخت شده و هم‌اکنون مطالباتمان به‌روز شده است.

یکی از کارگران در تشریح وضعیت این کارخانه با بیان اینکه در حال حاضر فرش پارس با افزایش ظرفیت به تولید خود ادامه می‌دهد، گفت: سال‌ها اوضاع خوبی نداشتیم به‌طوری‌که کارخانه رو به ورشکستگی پیش رفت. در عین حال شرایط بد اقتصادی کشور که در نتیجه تحریم‌های کشورهای غربی ایجاد شده بود را داشتیم که مانع از پیشرفت کار در این کارخانه می‌شد. اما به مرور با بهبود وضعیت کارخانه هم اکنون فرش پارس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های کیسه‌های سیمانی در سطح کشور شرایط خوبی دارد و کارگران در دو شیفت ۱۲ساعته مشغول کارند.

به گفته این کارگر، طی سالهای گذشته کارگران مجموعه فرش پارس با چندین ماه تاخیر مطالبات مزدی خود را دریافت می‌کردند و سهامدار شرکت نیز به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را نداشت. در آن روزها کارگران از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند.

طبق اظهارات این کارگر فرش پارس، بخشی از مشکلات کارگران این کارخانه مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است که کارفرما پس از توافق با تامین اجتماعی چندین ماه است پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی را آغاز کرده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آنچه برای ما کارگران فرش پارس حائز اهمیت است، حفظ امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالباتمان است، در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر کارفرما جدا از بحث تامین امنیت شغلی کارگران که با بهبود وضعیت تولید حاصل شده، نیروی کار جدید نیز استخدام کرده است.

این کارگر با بیان اینکه این واحد تولیدی در زمینه فروش و سفارش محصولات تولیدی مشکلی ندارد، در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سه ماه است با تغییر وضعیت کارخانه، انگیزه کارگران برای تولید نیز بیشتر شده و امیدواریم با پیگیری مسئولان استانی شاهد بهبودی کامل وضعیت این کارخانه مهم و پرداخت مطالبات معوقه کارگران باشیم.

کارخانه فرش پارس هم‌اکنون در زمینه تولید کیسه‌های سیمان در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز