خبرگزاری کار ایران

سرگردانی چهار ساله کارگران بیکار شده‌ی برفاب/ هنوز کار پیدا نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۵۹

حدود ۹۷۴ کارگر کارخانه «برفاب» شهر کرد که از ابتدای سال ۹۵ به مرور بیکار شده‌اند، هنوز معطل یافتن شغل جدید برای تامین معاش خانواده‌های خود هستند.

 شماری از کارگران کارخانه «برفاب» واقع شهرکرد در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۹۷۴ کارگر کارخانه برفاب از ابتدای سال ۹۵ به مرور از محل کار خود تعدیل و بیکار شده‌اند. این کارگران که به دلایل مختلفی شغل خود را از دست داده‌اند، پس از سالها هنوز امکان پیدا کردن شغل جدید را نیافته و بیکار هستند.

کارگران این کارخانه با بیان اینکه از آن زمان تاکنون برای یافتن شغل جایگزین سرگردان هستیم، افزودند: در زمان بیکاری؛ هر کدام از ما کارگران سوابق کاری نزدیک به ۱۰ تا ۱۵  سال داشتیم و بعد از آن ماه‌ها تلاش کردیم که شغل جدیدی بیابیم اما به هر کارگاهی مراجعه می‌کنیم به بهانه‌های محتلف از پذیرش ما خودداری می‌کنند.

به گفته آنها؛ اگرچه در آن زمان هر کدام از کارگران بیکار شده طبق سوابق بیمه‌ای از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند اما بعد از پایان یافتن مقرری بیمه بیکاری و در شرایط کنونی اقتصادی مرتب برای تامین هزینه‌های زندگی به دنبال کار بوده‌اند اما که هنوز موفق نشده‌اند شغلی پیدا کنند و این موضوع مشکلات معیشتی زیادی برای آنها ایجاد کرده است.

بنا بر ادعای یکی از کارگران سابق برفاب، بیکاری کارگران قدیمی کارخانه درحالی ادامه دارد که حدود ۲۰۰ نفر از  همکاران قدیمی آنها شرایط بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور را داشتند که متاسفانه سختی کار آنها لحاظ نشد.

این کارگر درباره مطالبات معوقه همکاران بیکار شده خود گفت: بعد از قطع رابطه استخدامی هریک از کارگران با کارفرما، نتوانستیم مطالبات خود را به صورت قانونی دریافت کنیم.

 به گفته وی؛ در این زمینه شکایاتی از سوی کارگران در اداره کار شهرکرد مطرح و آرای آن نیز صادر شد.

این کارگر به طرح طبقه‌بندی مشاغل خود و همکارانش نیز اشاره و اظهار کرد: باوجود آنکه شغل کارگران کارخانه برفاب در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار داشت اما مسئولان از آن چشم‌پوشی کردند و کارگران را از قوانین مربوط به آن بی‌بهره کردند.

این کارگر اظهار داشت:‌چون بعد از گذشت چهار سال امکان پیدا کردن شغل جدید برای ما فراهم نیست و این موضوع ما را در وضعیت بد اقتصادی و مالی قرار داده است، از کارفرما در خواست داریم به مرور ما را به کار سابق خودمان بازگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز