خبرگزاری کار ایران

جزئیات پوشش بیمه‌ای روستاییان از مهرماه اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۲۹۱

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: از ابتدای مهر بالغ بر یک میلیون نفر از اقشار روستایی و عشایر که فاقد هر نوع بیمه اجتماعی هستند؛ مانند قالیبافان، زنان سرپرست خانوار، شاغلان در صنایع دستی و افراد پشت نوبتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، علی شیرکانی با اشاره به طرح بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، گفت: صندوق بیمه روستائیان، کشاورزان و عشایر در سال ۸۴ شروع به کار کرد تا روستائیان فاقد بیمه را بیمه کند و اکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از این افراد عضو این صندوق بوده که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها بیمه‌شده فعال هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به جزئیات اجرای این طرح، اظهار کرد: طرح بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از ابتدای مهرماه عملیاتی خواهد شد و بالغ بر یک میلیون نفر از اقشار روستایی و عشایر که فاقد هر نوع بیمه اجتماعی هستند؛ مانند قالیبافان، زنان سرپرست خانوار و شاغلین در صنایع دستی، افراد پشت نوبتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

شیرکانی اضافه کرد: کار اجرایی شدن این طرح آغاز شده و بر اساس آمار اولیه‌ای که گرفته شده، کلیات طرح به تصویب رسیده و تفاهم‌نامه‌های دوجانبه با دستگاه‌های ذی‌ربط منعقد شده است؛ اکنون اطلاعات افراد را داریم و اقدامات لازم را برای ثبت‌نام اولیه انجام شده است.

وی درگفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به ویژگی‌های این طرح، افزود: در این طرح افراد ۸ سطح درآمدی دارند و هر فرد با توجه به سطح درآمدی خود، ۱۵ درصد حق بیمه پرداخت می‌کند که ۵ درصد آن را بیمه شده و ۱۰ درصد را دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه قرار است در سال اول اجرای این طرح ۱۵ درصد سهم بیمه شده روستائیان از سوی دولت پرداخت شود، ابراز کرد: افراد شامل این طرح می‌توانند از طریق صنف‌های مربوطه مانند صنف قالیبافی به ما معرفی شوند.

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، شیرکانی اضافه کرد: در سال اول اجرای این طرح دولت همه ۱۵ درصد حق بیمه افراد مشمول این طرح را پرداخت می‌کند و از سال بعد دولت ۱۴ درصد و فرد بیمه شده یک درصد و به ترتیب این روند پرداخت شده و بعد از ۵ سال به وضعیت فعلی می‌رسیم؛ یعنی ۵ درصد کل مبلغ مربوط به بیمه توسط فرد و ۱۰ درصد توسط بیمه شده روستایی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز