خبرگزاری کار ایران

تشریح خدمات بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۳۸۳

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در خصوص بیمه رانندگان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سلامی (مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز) گفت: تعداد رانندگان بیمه‌شده توسط شرکت تعاونی تاکسیرانی در سطح کرج در حال حاضر ۳۸۰۰ نفر هستند که هر ماهه لیست و حق بیمه آنان به شعبه یک تأمین اجتماعی کرج ارسال و تاکنون وقفه‌ای در ارسال لیست و حق بیمه این عزیزان بطور کلی مشهود نبوده و تعاونی تاکسیرانی قصوری در خصوص پرداخت حق بیمه لیست‌های ارسالی نداشته است.

سلامی افزود: در کل تعداد رانندگان بیمه‌شده حمل و نقل بار و مسافر در استان ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر است که تعداد ۳۸۰۰ نفر آنان بصورت انفرادی اقدام به ارسال حق بیمه خود می‌کنند و مابقی در چارچوب تعاونی‌ها و به صورت گروهی حق بیمه آنان ارسال می‌گردد. با توجه به بخشنامه‌های موجود هیچ منعی جهت رانندگان متقاضی پرداخت حق بیمه انفرادی در شعب این اداره کل وجود ندارد و افراد می‌توانند درخواست تغییر پرداخت به صورت انفرادی را به شعب ارائه تا اقدامات قانونی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی قوانین و بخشنامه‌ها معمولاً از طریق نشریه‌ها، سایت‌های خبری دستگاه‌های اجرایی و نصب بنر و ... صورت می‌گیرد و اطلاع رسانی نفر به نفر به تعداد ۴۶۰ هزار بیمه شده اصلی ۱۷۰ هزار مستمری‌بگیر و ۳۱ هزار کارفرما به صورت عمومی و از طرق فوق صورت می‌گیرد.

در ادامه اضافه کرد: اعتبار دفاتر درمانی رانندگان محترم تاکسی با توجه به سابقه و مدت اعتبار کارنامه آنان صورت می‌پذیرد و در صورت پرداخت حق بیمه ماه قبل دفاتر درمانی دارای اعتبار هستند؛ ضمن اینکه طبق تسهیلات صورت پذیرد، دیگر نیازی به مراجعه تمدید اعتبار دفاتر درمانی در صورت عدم اتمام برگه‌های دفاتر نمی‌باشد. صدور و تمدید اعتبار دفاتر درمانی رانندگان تاکسی بر اساس میزان سابقه و اعتبار کارنامه تاکسیرانی صورت می‌پذیرد و در صورت پرداخت حق بیمه ماه قبل دفاتر صادره شده و تمدید اعتبار می‌گردد؛ ضمن اینکه بر اساس دستورالعمل جدید سازمان تامین اجتماعی و در راستای تسهیل خدماتدهی مطلوب به بیمه‌شدگان دیگر ملزم به مراجعه جهت تمدید اعتبار دفاتر درمانی به شعبات کارگزاری‌ها نبوده و در صورت مراجعه به مراکز درمانی تایید اعتبار دفاتر درمانی از طریق سامانه‌های الکترونیک صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز