خبرگزاری کار ایران

برای پیگیری وضعیت مالکیت شرکت صورت گرفت؛

مراجعه کارگران کنتورسازی قزوین به دادگستری/ منتظر تعیین تکلیف هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۸۹۴

تعدادی از کارگران کارخانه کنتورسازی قزوین پیش از ظهر امروز با مراجعه به دادگستری قزوین خواستار تعیین تکلیف مدیریت شرکت شدند.

منابع کارگری در کارخانه کنتورسازی قزوین گفتند: تعدادی از همکاران ما صبح امروز پس از طولانی شدن روند تغییر مدیریت کارخانه با مراجعه دادگستری قزوین، از این نهاد قضایی درخواست کمک کردند.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان با صدور چندین مصوبه استانی هنوز برای تغییر مدیریت کارخانه و خلع ید او نتوانسته‌اند اقدامی انجام دهند، در ادامه افزودند: مشکلات کارگران کنتورسازی از زمانی آغاز شد که دولت به دلایل مختلف این واحد صنعتی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

آنها گفتند: کارفرما هنوز وضعیت کارگران فعلی کارخانه را مشخص نکرده با این وجود اخیرا اقدام به جذب نیروی کار جدید کرده است. اگر بنا باشد این واحد تولیدی با همان مالکیت سابق اداره شود چرا به نظر کارگران اهمیت داده نمی‌شود؟ روزگاری این کارخانه قریب به ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارگر داشت اما در سالهای اخیر تعداد آنها به حدود ۱۳۶ نفر رسید و و فعالیت تولیدی آن نیز محدود شد.

این کارگران افزودند: تعطیلی چند ماهه کارخانه در ابتدای سال بی‌مورد بوده، افزودند: کارفرما از ابتدای سال جاری کارگران را به بهانه پیشگیری از ابتلا به کرونا بیکار کرد و در حال حاضر ۵ ماه است آنها امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری را به دلیل معوقات بیمه‌ای ندارند.

آنها با غیرکارآمد خواندن خصوصی‌سازی در روند اداره‌ی این شرکت گفتند: در این روش غیرکارشناسی سهامدار فعلی به دلیل برخی جرائم اقتصادی زندانی شد. در این مدت، وی از داخل زندان و با استفاده از نیروهای خود کارخانه را مدیریت می‌کرد و همین رویه نیز به مشکلات کارگران دامن زده است.

آنها با بیان اینکه قانون واگذاری صنایع بزرگ به بخش خصوصی ایرادی ندارد ولی متاسفانه به دلیل اجرای غلط این قانون در کنتورسازی، از یک دهه پیش مشکلات عمده‌ای متوجه امنیت شغلی و معاش کارگران شده است، افزودند: در حال حاضر خارج شدن شرکت از مدیریت بخش خصوصی یکی از مطالبات اصلی کارگران کنتورسازی است و اگر نهادی دولتی باشد که بتواند از این کارخانه حمایت کند، قطعا بخش اعظم مشکلات کارگران برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز