خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری آبادان خواستار تعیین تکلیف مطالبات خود شدند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۷۶۵

با گذشت نزدیک به شش ماه از شروع سال جدید، برخی کارگران مجموعه شهرداری آبادان در دریافت مطالبا مزدی و بیمه‌ای خود وضعیت بلاتکلیفی دارند.

 کارگران مجموعه شهرداری آبادان به خبرنگار ایلنا گفتند که حقوق فروردین، اردیبهشت و خرداد آنها به صورت پایه حقوق پرداخت شده و حقوق تیر و مرداد را نیز به صورت کل دریافت نکرده‌اند.

این کارگران همچنین درخصوص معوقات بیمه‌ای‌ خود گفتند: همزمان با حقوق، بیمه کارگران هم به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

آنها با بیان اینکه بخش دیگری از مطالبات کارگران در مناطق سه‌گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری قدیمی است، افزودند: این مطالبات شامل اضافه‌کاری‌ها، تعطیل‌کاری‌ها و شبکاری‌ها است که از آذرماه سال ۹۷ انباشته شده‌اند.

 کارگران شهرداری آبادان از تاخیر مکرر مطالبات خود انتقاد کرده و گفتند: تا چه زمانی باید منتظر دریافت مطالبات خود بمانیم؟ ما حدود ۲ هزار نفر کارگر هستیم که در مجموعه شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم؛ اینکه به عنوان کارگر همیشه حقوق‌مان را با تاخیر چندین ماهه می‌گیریم، بماند همچنین چندین ماه معوقات بیمه‌ای داریم که در سوابق بیمه‌ای ما مشکل بوجود آورده است.

یکی از این کارگران با بیان اینکه در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند، افزود: جدا از کارگران شاغل حدود ۶۰ نفر از همکاران که از دوسال پیش بازنشسته شده‌اند منتظر دریافت سنوات پایان خدمت خود هستند.

او گفت: شهرداری دلیل به تاخیر افتادن مطالبات مزدی و بیمه‌ای را کمبود منابع مالی اعلام کرده و می‌گوید که ادارات، نهادها و سازمان‌ها حدود ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری آبادان بابت عواض بدهکارند که اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود امکان تاخیر در پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد.

این کارگر با بیان اینکه بخش زیادی از درآمد سالانه شهرداری آبادان از دریافت عوارض آلایندگی از پالایشگاه تامین می‌شودکه بخش قابل توجهی از ان طی چندسال گذشته کسر شده است، گفت: می‌دانیم که حدود ۴۰ درصد از  سهم آلایندگی شهرداری آبادان از پالایشگاه این شهر به شهرهای مجاوراختصاص یافته است. متاسفانه از فروردین سال جاری نیز بر اساس قانون بودجه  ۳۵ درصد از اعتبارات آلایندگی شهرداری آبادان مجددا کسر شد و به صندوق ملی محیط زیست اختصاص یافت. سایر منابع درآمدی همانند دریافت عوارض شهری نیز با متوقف شدن برخی فعالیت‌های صنفی و ساخت‌وساز محدود شده است.

وی با بیان اینکه اگر این ۳۵ درصد حق آلایندگی که به صندوق ملی محیط زیست تخصیص یافته مجددا به آبادان بازگردد، بسیاری از مشکلات مالی شهرداری برطرف خواهد شد و مطالبات کارگران پرداخت می‌شود، گفت: همزمان شهرداری آبادان مشکلات دیگری دارد که بخشی از آن به زمانی برمی‌گردد که آبادان به همراه خرمشهر جزو مناطق آزاد تجاری در جنوب کشور محسوب شد و وضعیت بلاتکلیفی پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز