خبرگزاری کار ایران

دلیل حادثه معدن هجدک کرمان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۹۵۵

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از ریزش معدن هجدک استان کرمان، کشته شدن چهار تن از کارگران در این حادثه را تسلیت گفت و اظهار داشت: با دستور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، تیم بازرسی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حاتم شاکرمی» گفت: حادثه معدن هجدک حدود ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر روز گذشته ۱۶ شهریور ماه رخ داده و بخشی از تونل به طور ناگهانی هنگام حفاری ریزش کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی میدانی اولیه بازرسان کار نشان می‌دهد؛ باتوجه به شواهد، حادثه به احتمال زیاد به دلیل شرایط خاص زمین‌شناسی و غیرقابل پیش‌بینی آن معدن و مواجهه مسیر حفر تونل با یک سفره گازی پنهان در لایه‌های سنگی رخ داده است.

شاکرمی افزود: در اثر این اتفاق، حجم زیادی از گازهای نهفته در معدن، آزاد شده و باعث ریزش موضعی تونل شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سوابق بهره‌برداری از آن معدن نشان می‌دهد؛ بازرسی‌های مستمر از معدن صورت گرفته و در اواخر تیرماه نیز این مهم انجام شده است.

وی با بیان اینکه از نگاه ساختارهای ایمنی عملیاتی، پیمانکار معدن از وجود مسئول فنی و ایمنی ذیصلاح و نیز تاییدیه صلاحیت ایمنی پیمانکاری برخوردار بوده است، افزود: در زمان عملیات استخراجی نیز مسئول ایمنی و مهندس معدن حضور داشته که متاسفانه در این حادثه غیرمترقبه فوت نموده است. 

شاکرمی ادامه داد: در حال حاضر حسب بازرسی مجدد عصر روز جاری ۱۷ شهریور ماه از محل حادثه توسط بازرسان کار استان، به دلیل ریزش زغال سنگ در تونل و افزایش غلظت گاز متان در محیط، دستور تعطیلی معدن مذکور صادر شده است.

معاون روابط کار، بازگشایی مجدد معدن را منوط به تامین شرایط ایمنی استاندارد، باربرداری، تحکیم تونل با سیستم نگهداری و دستور مقام قضایی دانست.

شاکرمی ضمن اعلام همدردی با حادثه‌دیدگان و خانواده‌های آنان ابراز امیدواری کرد: هر چه سریعتر بهبودی  و عافیت کامل برای تنها مصدوم این حادثه حاصل شود.

معدن هجدک از معادن فعال استان کرمان  و در فاصله ۷۰ کیلومتری راور و ۶۰ کیلومتری زرند واقع شده که در این حادثه متاسفانه ۴ تن فوت و یک نفر نیز مجروح شده که حال وی مناسب گزارش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز