خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۲۸۶

در مراسمی با حضور مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و منصور تاجری، رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان، دبیرخانه طرح ملی مشاغل خانگی در استان راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، جهاندیده در این مراسم گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق، مرحله دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان و مرحله سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارهاست.

او افزود: با اجرای این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن است تا با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مشاغل خانگی در دوران کرونا و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور گسترش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: ثبت نام متقاضیان طرح توسعه ملی مشاغل خانگی از ۶ شهریورماه از طریق سامانه  inhb.ir شروع شد و به مدت یک ماه (۶ مهرماه) ادامه دارد.

جهاندیده تاکید کرد: افراد متقاضی در طرح ملی مشاغل خانگی ابتدا باید خود دارای مهارت باشند زیرا در این طرح موضوعی مبنی بر آموزش وجود ندارد، همچنین در این طرح قرار بر ارائه مجوز یا تسهیلات نیست بلکه طرح توسعه مشاغل خانگی به دنبال تبدیل افراد به پیشران و افزایش درآمدزایی برای خانوارهاست.

او اظهار کرد: چنانچه صاحبان مشاغل خانگی به دنبال دریافت مجوز و تسهیلات هستند باید به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و زیرسامانه مشاغل خانگی مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین ویژگی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، توجه به بازار یا همان تولید مبتنی بر بازار و توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام است.

جهاندیده افزود: توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات، بازنگری در رشته‌های قبلی مشاغل خانگی، توجه به رشته‌های نوین نظیر برنامه‌نویسی، تولید محتوا، مترجمی، ویراستاری، مشاوره، تولید انیمیشن و همچنین توجه به نقش و جایگاه نهادهای توسعه‌ای نظیر جهاد دانشگاهی در پیاده‌سازی برنامه‌ها و سیاست‌های قانونگذار، از دیگر ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان هم در این مراسم گفت: قرار است جهاد دانشگاهی مسوولیت پیاده‌سازی و اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با کارفرمایی وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی اجرا کند.

منصور تاجری خاطرنشان کرد: این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود که وظیفه مطالعات فاز اول طرح (شامل نیازسنجی، مزیت‌سنجی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی) به جهاد دانشگاهی محول شد. در عین حال این نهاد پس از ثبت نام متقاضیان، مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز