خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران هفت تپه درباره نحوه محاسبه حقوق بعداز ۷۳ روز تجمع/ حقوق ما را کامل پرداخت کنید

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۰۰۹

کارگران بخش صنعت مجتمع نیشکر هفت تپه از اعتراض صنفی صبح امروز (۱۶ شهریورماه) خود خبر دادند. آنها به دلیل اختلاف نظری که بر سر محاسبه حقوق خود با کارفرما در ایام اعتراض دارند، کار در کارخانه را متوقف کرده‌اند.

منابع کارگری در مجتمع نیشکر هفت تپه امروز (یکشنبه ۱۶ شهریور) در تماس با خبرنگار ایلنا، از توقف کار کارگران بخش صنعت خبر دادند. آنها اظهار داشتند در اعتراض به اختلاف نظری که با کارفرما بر سر محاسبه حقوق کارگران در ایام اعتراض دارند، دست از کار کشیده‌اند.

کارگران با اشاره به بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدی خود بعد از ۷۳ روز اعتراض گفتند: درحالی دو ماه حقوق طلبکاریم و در آستانه سومین ماه قرار داریم که کارفرما هنوز پولی به حساب کارگران واریز نکرده و گفته است کارگرانی که در روزهای اعتراض در محل کار خود حاضر نبوده و کار نکرده‌اند، مستحق دریافت حقوق کامل  نیستند و حقوق و اضافه‌کاری‌های آنها کسر خواهد شد. در مقابل کارگران به این موضوع  واکنش نشان دادند و با کار نکردن در بخش صنعت به رای کارفرما اعتراض کردند.

کارگران هفت تپه در این خصوص مدعی شدند: طبق عرفی که در هفت تپه بوده؛ کارفرما باید همانند سالهای گذشته در زمانی که کارگران به دلیل مشکلات ایجاد شده به صورت قانونی مطالبه‌گری صنفی می‌کنند و در این ایام امکان کار کردن نیز ندارند، حقوق کامل بپردازد.

کارگران هفت‌تپه درباره مطالبات کارگران غیرنیشکری که همچنان در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش جمع می‌شوند نیز گفتند: هرچند اعتراض این گروه از کارگران که به کارگران غیرنیشکر ی شهرت دارند، به اعتراض ۷۳ روزه هفت تپه مرتبط نیست اما آنها که تعدادشان به حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر می‌رسد به دنبال شغل هستند. سال گذشته آنها برای اولین بار برای مدت کوتاهی در زمین‌های کشاورزی زیر کشت چغندر قند هفت تپه مشغول کار برداشت بودند. انتظار آنها از مسئولان این است که شرایطی برایشان فراهم کنند که بار دیگر در مزارع چغندر قند یا سایر بخش‌های هفت تپه مشغول کار شوند.

آنها با بیان اینکه اعتراض۷۳ روزه کارگران هفت تپه در روز پنجم شهریور ماه به اتمام رسیده اما همچنان برخی رسانه‌ها اعتراض کارگران غیرنیشکری را به اعتراض کارگران هفت تپه مرتبط می‌کنند، در ادامه افزودند: متاسفانه برخی رسانه‌های فارسی زبان خارجی با انتشار تصاویر کارگران غیرنیشکری قصد فضاسازی دارند و اعلام می‌کنند که اعتراض در هفت تپه خاتمه پیدا نکرده و همچنان ادامه دارد درصورتی‌که در دو هفته گذشته (بعد از خاتمه اعتراض) کارگران هفت تپه مشغول کار در بخش صنعت و کشاورزی بوده‌اند.

کارگران هفت تپه اظهار داشتند: سرنوشت هفت تپه به اندازه‌ای برایمان مهم است که در روزهایی که به دلیل اعتراض در محل کارمان انجام می‌دهیم، نمی‌خواهیم هیچ لطمه‌ای به محل کارمان وارد شود. به همین دلیل کارفرما مجاب به پرداخت حقوق کارگران است.

آنها در پایان گفتند: درحال حاضر همه کارگران برای توسعه هفت تپه مشغول کار هستند و نماینده کارفرما نیز مشغول رایزنی برای حل اختلافات موجود با کارگران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز