خبرگزاری کار ایران

تشریح جزییات افزایش حقوق کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران از زبان رئیس سازمان شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۲۱۵

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام جزییات مصوبه هیات وزیران در زمینه افزایش حقوق کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران، تصویب این موضوع را بیانگر اهمیت کارآمدی مدیریت شهری برای دولت عنوان و ابراز امیدواری نمود که این مصوبه زمینه انگیزه بیشتر و دلگرمی شهرداران و کارکنان خدوم شهرداری‌ها و تامین آتیه آنها را فراهم کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان شهرداری‌ها، مهدی جمالی نژاد گفت: از آنجا که نیروی انسانی در شهرداریها عامل اصلی و تاثیرگذار در توسعه شهر، اداره مطلوب شهر، پاسخ به انتظارات مردم، تامین درآمدهای پایدار و ... محسوب می‌شود، لذا فراهم نمودن افزایش بهره وری نیروی انسانی با توانمندسازی منابع انسانی و کارکنان موجود در شهرداری‌ها حائز اهمیت می‌باشد و یکی از اولویت‌های اصلی حوزه کاری وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال‌های اخیر سعی و تلاش برای رفع مشکلات چندین ساله منابع انسانی شهرداری‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم و اساسی در این عرصه، ترمیم حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها بود، افزود: با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش‌هایی که برای حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی از سال ۸۸ به بعد صورت پذیرفته، برای کارکنان شهرداری‌ها لحاط نشده و آنها از این مزایا بهره‌مند نشده‌اند.

جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: با پیگیری‌های مکرر وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸ دو پیشنهاد اصلاح آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاح فوق‌العاده جذب و بهبود حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها تقدیم دولت شد.

وی ادامه داد: دولت در تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۸ با افزایش۳۰درصدی فوق‌العاده جذب شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها موافقت کرد، لیکن با توجه به بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که با افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، شکاف میان حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی مجدداً افزایش یافته است.

جمالی نژاد افزود: از اینرو با توجه به اهمیت موضوع، در انتهای سال ۹۸ پیشنهادهای جدید مبنی بر افزایش فوق‌العاده جذب، برقراری فوق‌العاده خاص و افزایش فوق‌العاده بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها به سازمان امور اداری و استخدامی کشور منعکس و این موضوعات در جلسات مکرر کارشناسی و مدیریتی بررسی و سپس در شورای حقوق و دستمزد با اصلاحاتی به تایید رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: در مصوبه هیات وزیران، سقف فوق‌العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری‌های سراسر کشور و شهرداران، "به استثنای شهرداری تهران"، تعیین شده است و بر اساس آن سقف فوق‌العاده جذب شهرداران شهرداری‌های با درجات یک، دو و سه ۱۶۵ درصد و کارکنان این شهرداری‌ها ۱۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

جمالی نژاد افزود: سقف فوق‌العاده جذب شهرداران شهرداری‌های دارای درجه چهار ۱۷۰ درصد و کارکنان آن ۱۶۵ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه پنج ۱۷۵ درصد و کارکنان آن ۱۷۰ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه شش ۱۸۰ درصد و کارکنان آن ۱۷۵درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه هفت ۱۸۵ درصد و کارکنان آن ۱۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: همچنین سقف فوق‌العاده جذب شهرداران شهرداری‌های دارای درجه هشت ۱۹۰ درصد و کارکنان آن ۱۸۵ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه نه ۱۹۵ درصد و کارکنان آن ۱۹۰ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه ده ۲۰۰ درصد و کارکنان آن ۱۹۰ درصد، شهرداران شهرداری‌های دارای درجه یازده ۲۰۵ درصد و کارکنان آن ۱۹۵ درصد و شهرداران شهرداری‌های دارای درجه دوازده ۲۱۰ درصد و کارکنان آن ۱۹۵درصد افزایش می‌یابد.

جمالی نژاد اضافه کرد: سقف فوق‌العاده جذب رییس اداره در تمامی شهرداری‌ها ۱۵۸درصد، کارشناس در تمامی شهرداری‌ها ۱۴۸درصد و سایر مشاغل در شهرداری‌ها ۱۲۸درصد افزایش می‌یابد و سقف فوق‌العاده جذب مدیرکل و مدیران منطقه در شهرداری‌های دارای درجات هشت تا دوازده ۱۷۸درصد و معاون مدیرکل و مدیریت‌ها در شهرداری‌های دارای درجات هفت تا دوازده ۱۶۸درصد افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: فوق‌العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری تهران به میزان حداکثر۳۰درصد پس از اعمال افزایش موضوع تصویب نامه شماره  ۱۵۱۳۳۹/ت ۵۷۴۴۲ه مورخ ۱۳۹۸.۱۱.۲۷ افزایش می‌باید.

وی همچنین اظهار کرد: مبنای محاسبه فوق العاده جذب شهرداران، موضوع بند(الف) ماده(۲) آیین‌نامه حقوق ومزایای شهرداران موضوع تصویب‌نامه شماره ۳۵۱/ت ۱۱۱ ه مورخ ۱۳۷۰.۴.۱ با اصلاحات بعدی آن، از "حقوق مبنا و فوق‌العاده شغل" به "حقوق، فوق‌العاده شغل و تفاوت تطبیق حداقل حقوق" اصلاح می‌شود.

رییس سازمان شهردای‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین اعلام کرد: به موجب مصوبه اخیر هیات وزیران، برقراری فوق‌العاده خاص به کارکنان رسمی و پیمانی شهرداری‌ها و شهرداران، به استثنای شهرداری تهران، تا سقف ۲۰ درصد مجموع "حقوق و فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده جذب" با تایید وزیر کشور مجاز است.

جمالی نژاد اضافه کرد: به موجب تبصره ماده فوق‌الذکر، کارکنان پیمانی که از فوق‌العاده مخصوص استفاده می‌کنند، مجازند صرفا از "افزایش فوق‌العاده جذب و فوق‌العاده خاص" موضوع این تصویب‌نامه یا "فوق‌العاده مخصوص" براساس ضوابط قبلی استفاده کنند و استفاده توامان از افزایش‌های موضوع این تصویب‌نامه و فوق‌العاده مخصوص مجاز نیست.

وی افزود: فوق‌العاده‌های سه‌گانه موضوع بندهای (ب)، (پ) و (ت) ماده (۳۹) قانون استخدام کشوری موضوع تصویب‌نامه شماره ۷۱۱۳/ ت ۱۵۰۳۲ ه مورخ ۱۳۷۴.۶.۱۱ شامل فوق‌العاده بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت برای کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران به میزان ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: به موجب مصوبه هیات وزیران، اعتبار موردنیاز افزایش‌های موضوع این تصویب نامه از محل اعتبارات پیش‌بینی شده از محل منابع داخلی شهرداری‌های مربوط تامین می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز