خبرگزاری کار ایران

تجمع دوباره کارگران پیمانی و طرحی آبفای روستایی خوزستان/ مطالبه شش ماه حقوق، ۳۰ماه بیمه و چهار سال سنوات

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۵۰

جمعی از کارگران پیمانی و طرحی اداره آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود، مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران طرحی و پیمانی شبکه آب و فضلاب روستایی استان خوزستان درحالی‌که پارچه نوشته‌ای خطاب به مدیرعامل آب و فاضلاب استان همراه داشتند، صبح امروز چهارشنبه (۱۳ شهریور ماه) به پرداخت نشدن دست‌کم شش ماه حقوق،  عیدی و پاداش سنوات خود معترض شدند.

این کارگران گفتند: مطالبات صدها نفر از کارگران شبکه آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان چند ماه است پرداخت نشده و ما بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

آنها افزودند: تاکنون به مشکل ما رسیدگی نشده و در سال‌های اخیر دریافت منظم حقوق به دل‌مان مانده است.

یکی از کارگران معترض گفت: جدا از معوقات مزدی در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی نیز اداره آبفار روستایی در حق ما کوتاهی کرده است. پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ما از اردیبهشت سال ۹۷ تاکنون انجام نشده است. در عین حال از یکسال پیش پوشش بیمه تکمیلی نداریم و برای تامین نیازهای درمانی خود و خانوادهایمان با مراجعه به مراکز آزاد متحمل هزینه‌های هنگفتی بایت ویزیت و هزینه دارو و سایر خدمات می‌شویم.

طبق اظهارت وی، ازدیگر مشکلات کارگران پرداخت عیدی کارمندی به کارگران پیمانی و طرحی آب و فاضلاب روستایی است که خلاف قانون است.

به گفته وی؛ کارفرما در هر سال در  پرداخت حق عیدی با فرمول کارگری (حداقل دو برابر دستمزد کارگران) کوتاهی می‌کند و عیدی کارگران را به شیوه کارمندان محاسبه می‌کند، این در حالی است که  کارگران از «مزایای کارمندی» بی‌بهره‌اند.

این کارگر به نمایندگی از همکاران خود گفت: بدون شک قبول چنین شرایطی از روی ناچاری است و کماکان شرمنده زن و فرزندان خود هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز