خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صیادی سیستان و بلوچستان:

صیادی شغل سخت و زیان‌آور شناخته شود/ محرومیت برخی صیادان از خدمات بیمه‌ای

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۱۰۲

رئیس اتحادیه صیادی سیستان و بلوچستان با انتقاد از اینکه صیادی در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور قرار نگرفته، خواستار مساعدت نمایندگان مجلس در این زمینه شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود اینکه صیادی از بسیاری از مشاغلی که سخت و زیان‌آور شناخته شده‌اند، سخت‌تر و اشتغال در آنها با آسیب‌های بیشتری همراه است، این شغل سخت و زیان‌آور محسوب نشده و صیادان مشمول بازنشستگی زودهنگام نمی‌شوند.

سلیمان آراییش (رئیس اتحادیه صیادی سیستان و بلوچستان) به ایلنا گفت: علاوه بر اینکه صیادی با تلاش زیادی همراه است و افراد برای این کار باید از بدن خود بسیار کار بکشند، صیادان با انواع و اقسام خطرات ازجمله توفان، خطر دزدان دریایی و ... رو‌به‌رو هستند.

او ادامه داد: جالب است که مشاغلی که آسیب کمتری دارند در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفته، اما صیادی که آشکارا آسیب جسمی و فشار به دنبال دارد، سخت و زیان‌آور نیست.

این مسئول صنفی کشاورزی عنوان کرد: حداقل ۲۰ صیاد در یک لنج برودتی کار می‌کنند. از این تعداد تنها پنج نفر بیمه می‌شوند و بیمه آنها هم بیمه معمولی است. در واقع ما با دو مشکل رو‌به‌رو هستیم. بسیاری از صیادان بیمه نیستند، چون باید به صورت آزاد این کار را بکنند و این از توان آنها خارج است. آنهایی هم که بیمه هستند سختی و زیان‌آوری کارشان لحاظ نشده است.

او با بیان اینکه سال‌هاست پیگیر شناساندن شغل صیادی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور هستیم، گفت: اکنون نیز از طریق نمایندگان مجلس و فراکسیون ساحلی پیگیر این ماجرا هستیم و امیدواریم در مجلس قانونی تصویب شود و بر اساس آن صیادی شغل سخت و زیان‌آور معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز