خبرگزاری کار ایران

پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان اردبیلی به ازای جذب نیروی کار شغل اولی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۹۸۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با جذب نیروی کار شغلی اولی در کارگاه‌ها توسط کارفرمایان، ۳۰درصد مبلغ دستمزد نیروی کار به صورت یارانه از طرف دولت به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، قاسم رحیمی در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و جهش تولید استان اردبیل گفت: وزارت کار طرحی را دنبال می‌کند که به موجب آن به کارآفرینان و کارفرمایانی که از نیروی کار دیپلم و مدارک بالاتر در واحدهای خود استفاده کنند ۳۰درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

او افزود: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که در راستای حمایت نیروی کار شغلی اولی و کارفرمایان با پرداخت یارانه به حساب صاحبان کارگاه های بکارگیرنده افراد مشمول هدف این طرح، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این شیوه‌نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵ سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

او عنوان کرد: با توجه به قوانین موجود، سرمایه‌گذاری دولتی جهت ایجاد اشتغال ممنوع بوده و بر این اساس سیاست‌های اشتغالی که وزارت کار به منظور گشایش اشتغال دنبال می‌کند در جهت ارائه مشوق‌ها و تسهیل فرایندها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور است.

رحیمی در تشریح دستورالعمل طرح یارانه دستمزد گفت: جامعه هدف این طرح مشمول افراد و نیروی کار جوان شغل اولی است و طی آن مبلغ ۳۰درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار تا مدت یک سال به حساب کارفرما واریز می شود.

او ادامه داد: در طرح یارانه دستمزد هر کارفرما حداکثر تا ۵۰ درصد نیروی کار موجود بیمه شده خود می تواند از این طریق نیروی کار جذب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز