خبرگزاری کار ایران

درخواست مربیان پیش‌دبستانی دزفول برای رسمی شدن/ دستمزدمان نصف حداقل حقوق کارگری است!

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۱۶۰

جمعی از مربیان پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی دزفول خواستار جذب در ساختار آموزشی کشور شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز حدود بیست نفر از مربیان پیش‌دبستانی ضمیمه‌ی مدارس دولتی دزفول با تجمع مقابل فرمانداری، خواستار پاسخگویی به مطالبات صنفی خود شدند.

این مربیان که تعداد آنها در دزفول حدود شصت نفر است، خواستار جذب در ساختار آموزش و پرورش هستند و می‌گویند از استخدام جا مانده‌ایم.

این مربیان می‌گویند: درحالیکه در سال ۹۶ اغلب نیروهای سایر شهرستان‌های استان خوزستان در آموزش و پرورش جذب شدند ولی اقدامی در شهرستان دزفول در این زمینه صورت نگرفت و ما از جذب بازماندیم.

این مربیان مدعی هستند دستمزد دریافتی آنها بسیار ناچیز است؛ حتی یک‌‌دوم یا یک‌سوم حداقل دستمزد کارگری است.

این در حالیست که روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دزفول با ارائه توضیحاتی درخصوص تقاضای استخدام نیروهای پیش دبستانی عنوان کرده است: تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش فقط مشمول آن دسته از مربیان پیش دبستانی است که از سال ۷۹ تا قبل از سال ۹۱ با یکی از مراکز پیش دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌اند لذا افرادی که پس از سال ۹۱ به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند شامل این قانون نیستند و لحاظ این افراد در قالب قانون فوق‌الذکر خارج از حدود اختیارات و حوزه صلاحیت این مدیریت است. 

مربیان پیش‌دبستانی ضمیمه دزفول پیش از این نیز با مراجعه به دفتر مقامات مسئول، خواستار تعیین تکلیف و روشن شدن وضعیت شغلی خود شده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز