خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران پیمانکاری نفت برای اجرای طرح طبقه‌بندی/ حقوق‌ها حداقل هشتصد هزار تومان زیاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۸۹۴

پس از وعده‌ها برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، کارگران پیمانکاری نفت در انتظار اجرایی شدن طرح و افزایش حقوق هستند.

کارگران پیمانکاری نفت و گاز در تماس با خبرنگار ایلنا، از انتظار برای تحقق وعده‌ها و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: برخی از کارفرمایان نفتی و پالایشگاهی از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل سرباز می‌زنند درحالیکه براساس قانون، اجرای این طرح جزو بایدهای قانونی است و بایستی برای همه کارگران مشمول قانون کار اجرا شود.

در روزهای گذشته، ترابی (مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی صنعت نفت) در خصوص اجرای نظام طبقه‌بندی مشاغل نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت‌های مستمر غیرپروژه‌ای گفت: برآورد شده است با اجرای این نظام، دریافتی نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت‌های مستمر غیرپروژه‌ای به طور متوسط بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان افزایش یابد.

حالا همین شرطِ «غیر پروژه‌ای» موجب نگرانی بخشی از کارگران پیمانکاری شده است که سالها به عنوان کارگر پروژه‌ای با پیمانکاران فعالیت می‌کنند؛ مثلاً کارگری که ده سال سابقه کار پروژه‌ای در بخش تعمیرات پالایشگاهی دارد، این سوال را مطرح می‌کند که آیا طبقه‌بندی مشاغل مشمول حال من نمی‌شود؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز