خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

وقایع عاشورا باید بی‌کم و کاست نقل شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۴۴۶

دبیرکل خانه کارگر گفت: وقایع عاشورا باید به صورت واقعی و بدون کم و زیاد نقل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم عزاداری خانه کارگر عنوان کرد: مانند روزهای گذشته به یکی از شهدای کمتر شناخته شده واقعه عاشورا می‌پردازیم. وقتی از شهدای عاشورا می‌گویند بیشتر درباره مردان شهید سخن می‌گویند، اما در این واقعه زنی به نام ام وهب نیز به شهادت رسیده است.

او ادامه داد: بعضا ذاکران و مداحان عادت به کوچک و بزرگ کردن وقایع دارند، حال آنکه باید واقعیت ماجراها گفته شود، چراکه شهدای کربلا با بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی ما بزرگ یا کوچک نمی‌شوند.

محجوب افزود: ام وهب در واقع همسر عبدالله بن عمیر از شهدایی است که در ابتدای واقعه عاشورا به شهادت رسید. عنوان می‌شود وقتی لشکر ابن سعد، عبدالله را به شهادت رساندند، همسر او که زنی شجاع بود با چوب دست به سمت آنها حمله کرد که البته یاران امام(ع) او را بازگرداندند، اما این کار او به شدت شمر را عصبانی کرد و وقتی آنها به خیمه‌ها حمله کردند، شمر به غلام خود دستور داد که ام وهب را به شهادت برساند.

او با بیان اینکه امیدواریم افرادی که در واقعه کربلا حاضر بودند، الگوی امروز ما قرار گیرند، گفت: تمسک جستن به شهدای کربلا چه زن و چه مرد راه سعادت ماست و امیدواریم مداحان و ذاکران هر روز نکته جدیدی درباره این واقعه کسب کنند و آن را در اختیار دیگران قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز