خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران هفت‌تپه پس از ۷۳ روز خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۷۲۳

سرانجام صبح امروز (۵ شهریور) کارگران به اعتراض هفتاد و سه روزه خود خاتمه دادند و فعالیت مجتمع کشت و صنعت هفت تپه از سرگرفته شد.»

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در مجتمع هفت تپه از پایان اعتراض هفتاد و دو روزه کارگران این واحد صنعتی کشاورزی خبر دادند.

یکی از کارگران این واحد صنعتی با اعلام این خبر گفت: سرانجام صبح امروز (۵ شهریور) کارگران به اعتراض هفتاد و سه روزه خود خاتمه دادند و فعالیت مجتمع کشت وصنعت هفت تپه از سرگرفته شد.

وی افزود: بازگشت به کار کارگران و شروع فعالیت  مجتمع نیشکر هفت تپه در حالی از صبح امروز آغاز شد که در روزهای گذشته دو ماه از معوقات مزدی کارگران پرداخت شد و در حال حاضر دو ماه دیگر از معوقات باقی است.

این کارگر ادامه داد: در حال حاضر فقط عده‌ای کمی از کارگران غیرنیشکری در محل فرمانداری پیگیر وضعیت شغلی خود هستند که امیدواریم مشکل آنها نیز با همکاری مسئولان مرتفع شود.

به گفته این منبع خبری، از روز گذشته برخی مدیران داخلی مجتمع نیشکر هفت تپه نیز بعد از هفته‌ها غیبت در محل کار خود حاضر شده‌اند.

این کارگر با تاکید بر اینکه کارگران فعالیت خود را در هفت تپه آغاز کرده‌اند، در ادامه گفت: با همکاری کارگران هرچه سریعتر باید کارفرما با تامین منابع مالی کشت زمین‌ها و آماده‌سازی کارخانه برای تولید شکر را انجام بدهد. در غیر اینصورت در این فصل از سال که فصل کشت، آماده‌سازی زمین‌ها و اورهال کارخانه است اگر اقدامی به موقع صورت نگیرد متحمل خسارات زیادی خواهیم شد در نتیجه منابع مالی نیز برای پرداخت حقوق کارگران وجود نخواهد داشت.

وی در خاتمه تصریح کرد: ما به دنبال آرامش هستیم و در سایه آرامش می‌توانیم به خوبی کار کنیم و معیشت زندگی خانوادگی خود را تامین کنیم. با وجود همه مشکلاتی که در هفته‌های گذشته با تعطیلی فعالیت مجتمع متحمل شده‌اند، از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست داریم برای تداوم تولید و اشتغال کارگران مجتمع هفت تپه همه تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز