خبرگزاری کار ایران

تشریح مهمترین ابزارهای کاهش هزینه‌های اشتغال/ شریعتمداری: شفافیت و مبارزه با فساد محور اصلی فعالیت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۷۱۰

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ویدئوکنفرانس با معاونین و مدیران کل استانی، شفافیت و مبارزه با فساد را محور اصلی فعالیت‌ها و در رأس همه امور این وزارتخانه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» تاکید کرد: فعالیت‌های مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درهمه سطوح ستادی و استانی باید در شفاف ترین شکل ممکن انجام شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مجریان باید آشکار و برای مردم محسوس باشد، اظهار داشت: مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها باید اصل کار خود را بر مردم داری، خدمت به جامعه، مشارکت و ارتباط با مخاطبان هدف و مبارزه با فساد قرار دهند.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر مدیران کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استانها با تمامی سطوح مردم و جامعه کارگری و کارفرمایی تصریح کرد: مدیران باید مسائل مردم را بشنوند، در فضای مجازی حاضر و در حوزه کاری خود پاسخگو باشند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مدیران کل استان‌ها، سفیرانی هستند که خدمات مجموعه این وزارتخانه را به مردم اطلاع رسانی و با دریافت و تبادل اطلاعات، آگاهی بخشی را در جامعه ترویج می‌کنند.

شریعتمداری در این نشست از مدیران کل استانها خواست تعامل و ارتباط خود را با نمایندگان مجلس، استانداران، ائمه جماعت و دیگر مسئولان گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید، ۳۳ برنامه در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  ۸ سرفصل ارائه شده که باید سرلوحه همه مدیران کل استان‌ها قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ارائه مطلوب خدمات دولت و اطلاع رسانی آن به مردم تاکید کرد و آن را امیدآفرین خواند و گفت: کار برای خدا و خدمت به خلق منت ندارد و باید کریمانه باشد، اگر می‌گوییم خدمات را منتشر کنید برای ایجاد امید و برطرف کردن یأس و خاموش کردن صدای کسانی است که همواره بر طبل ناامیدی می‌کوبند.

وی اظهار داشت: در سال پایانی دولت باید از تمام ظرفیت‌ها برای انعکاس اقدامات انجام شده استفاده شود.

شریعتمداری بر توسعه دولت الکترونیک، جلوگیری از مراجعه حضوری مردم و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پایان دادن به همه پروژه‌های نیمه تمام هدف این وزارتخانه است، گفت: برای یک سال باقیمانده دولت برنامه‌های مشخصی دارم که بر اساس اولویت‌ها پیگیری می‌کنم.

شریعتمداری تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا همه پروژه‌ها در این فرصت محدود به نتیجه برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز اقتصاد کشور به سرمایه‌گذاری باید شرایطی فراهم کرد که منابع مردم به سمت فعالیت‌های تولیدی، اشتغالزا و تولید کالا و خدمات هدایت شود.

وی تشریح کرد: با تحلیل اشتغال ۵۵۰ هزار نفره سال ۱۳۹۸ به این نتیجه می‌رسیم، بخش قابل توجهی از ایجاد اشتغال در کشور عمدتا از هدایت و نظارت دولت حاصل شده است.  

شریعتمداری گفت: یکی از اقداماتی که در زمینه رشد اقتصادی و اشتغال کشور می‌تواند موثر باشد فعال کردن کارگروه اشتغال استان و ابلاغ مرحله پنجم اشتغال روستایی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها خواست مجموعه منابعی که به ایجاد اشتغال منجر شده را در قالب دفترچه‌ای منتشر و نسبت به اطلاع‌رسانی اقدامات در سطح استان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد مهمترین ابزارهای کاهش هزینه‌های اشتغال در کشور است بر توجه ویژه به این موارد تاکید کرد و حمایت و  توجه به مهارت‌آموزی در استانها را خواستار شد.

شریعتمداری با اعلام اینکه در حوزه کارآفرینی زمینه لازم برای تشکیل باشگاه کارآفرینان در ۲۰ استان دیگر فراهم شده است، گفت: تا پایان سال باید همه استانها این باشگاه‌ها را تشکیل دهند و تا حد ممکن در کسب و کارهای جدید از نیروهای جوان استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز