خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری آبادان معوقات مزدی طلبکارند/ بدهی۲ هزار میلیارد ریالی ادارات دولتی به شهرداری آبادان

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۹۷

شهردار آبادان گفت: تاخیر در پرداخت حقوق کارگران این شهرداری به ۲ ماه رسیده و تلاش مجموعه شهرداری تامین اعتبار لازم برای پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران است.

به گزارش ایلنا، محمودرضا شیرازی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مطالبات کارگران در مناطق سه‌گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری آبادان از آذرماه سال ۹۷ شامل اضافه‌کاری‌ها، تعطیل‌کاری‌ها و شبکاری‌ها است که انباشته شده‌اند.

او گفت: مشکل از آنجاست که برخی سازمان‌ها و نهادها در آبادان با وجود بهره‌مندی از خدمات شهری از پرداخت عوارض سالیانه شهرداری سرباز می‌زنند که این روند در تاخیر پیش آمده در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان این شهرداری تاثیرگذار  است.

شهردار آبادان کل طلب مزدی کارگران و کارکنان این شهرداری را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ادارات، نهادها و سازمان‌ها حدودا ۲ هزار میلیارد ریال به شهرداری آبادان بابت عواض بدهکارند که اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود امکان تاخیر در پرداخت حقوق کارگرلان وجود ندارد.

او با بیان اینکه گام اول شهرداری آبادان برای وصول مطالبات قانونی خود مذاکره با این نهادهاست،  در ادامه افزود: پرداخت عوارض از سوی ادارات، نهادها و نیز مردم در شتاب بخشی روند توسعه شهری و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان تاثیرگذار است.

شیرازی تصریح کرد: متاسفانه از فروردین امسال بر اساس قانون بودجه سال جاری ۳۵ درصد از اعتبارات آلایندگی کسر شد و به صندوق ملی محیط زیست اختصاص یافت، در سال‌های قبل نیز ۴۰ درصد از عوارض آلایندگی شهرداری آبادان به شهر مجاور اختصاص یافت.

او با بیان اینکه ضرای پرئاخت یک ماه حقوق کارگران مجموعه شهرداری ۱۱۰ میلیارد ریال منابع مالی نیاز داریم، افزود: اگر این ۳۵ درصد حق آلایندگی به آبادان بازگردد بسیاری از مشکلات شهرداری آبادان برطرف خواهد شد و در پرداحت حقوق پرسنل این شهرداری با مشکل جدی مواجه نخواهیم شد.

شهردار آبادان با اشاره به بدهی ۶۰۰ میلیارد ریالی فاز ۲ پالایشگاه آبادان به شهرداری گفت: با وجود اینکه فاز ۲ پالایشگاه آبادان یکی از پروژه‌های مهم در حال اجرا در کشور می‌باشد ولی در پرداخت عوارض به شهرداری کوتاهی می‌کند و حتی مانع ورود کارشناسان ما به این منطقه می‌شود.

شیرازی اظهار داشت: ما بدنبال تنش با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نیستیم ولی انتظار می‌رود این سازمان‌ها در پرداخت به موقع عوارض شهرداری را یاری کنند تا در امر خدمات‌رسانی به شهر با مشکل مواجه نشویم.

وی افزود: همچنین برای مسیر پمپوز ۴۲۰ میلیارد ریال باید عوارض به شهرداری آبادان پرداخت شود که با ورود فرمانداری و دادگستری آبادان در این خصوص به توافقات اولیه برای پرداخت این عوارض رسیدیم.

شهردار آبادان در ادامه گفت: تردد خودروهای سنگین و فوق سنگین به زیرساخت‌های شهری آبادان آسیب وارد کرده و طی توافقی که با پالایشگاه شد ۱۹۰ میلیارد ریال قیر برای تهیه آسفالت در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت تا مسیرهای منتهی به پالایشگاه ترمیم شوند.

مسوولان فاز ۲ پالایشگاه آبادان بامداد چهارشنبه برای عبور محموله فوق سنگین این طرح بدون هماهنگی اقدام به مسدود کردن خیابان‌های اصلی آبادان که ۲ بیمارستان در مسیر آن قرار دارند، کردند که شاهد بروز ترافیک در هسته مرکز هسته‌ای شهر آبادان بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز