خبرگزاری کار ایران

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مطرح شد؛

وامدار شهدا و جانبازان عزیز هستیم/ تفاهم میان بنیاد شهید و وزارت کار منشا خیر و برکت برای خانواده شهدا و ایثارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۲۷۵

تفاهم نامه دوجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی که امروز به شکل رسمی منعقد شد، مشتمل بر سه حوزه اصلی درمان، اشتغال و آموزش است که در آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات و امکاناتی را به خانواده های شهدا و ایثارگران ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته دولت و تقارن آن با ایام عزاداری ماه محرم، تفاهم نامه دوجانبه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی امضا شد.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار رفاه اجتماعی به همراه سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، به همراه جمعی از مسئولین و معاونین این دو نهاد حضور داشتند.

محمد شریعتمداری در این مراسم، ضمن تسلیت ایام عزاداری محرم، تقارن این ایام را با هفته دولت زمینه طرح مفهوم «دولت حسینی» دانست و افزود:  ما همه وامدار شهیدان هستیم که جان و مال خود را فدا کردند تا این کشور برپا بماند و مفتخریم اگر خدمتی به این عزیزان انجام دهیم. امام خمینی(ره) نیز خاطرم هست یکبار که از ایشان پرسیده بودند اگر شما می‌خواستید در جایی مشغول به کار شوید، دوست داشتید در کجا باشد؟ ایشان فرموده بودند: دوست داشتم در بنیاد شهید کار کنم. این قدر و منزلت شهیدان را نشان می‌دهد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: این تفاهم‌نامه که امروز به شکل رسمی منعقد می‌شود، مشتمل بر سه حوزه اصلی است که در آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خدمات و امکاناتی را به خانواده‌های شهدا و ایثارگران ارائه خواهد کرد. البته این ارائه خدمات پیشتر در برنامه ششم توسعه نیز مدنظر قرار گرفته است که ما نیز در همان چهارچوب عمل کردیم. هرچند مقداری مغفول ماند بود اما ما سعی کردیم در اجرای آن تسریع ایجاد کنیم.

 شریعتمداری ادامه داد: طبق این تفاهم نامه در بخش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرق مختلف از قبیل مشوق‌های بیمه‌ای، یارانه‌های دستمزد و تشویق اشتغال برای خانواده شهدا و ایثارگر برنامه‌های متعددی را اجرا خواهد کرد.

شریعتمداری گفت: همچنین در بخش آموزش کسب و کارها و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی، ما برای عزیزان شهدا و ایثارگران و خانواده آنها تسهیلات و امکاناتی را در نظر گرفته‌ایم که در تفاهم نامه مندرج است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تشکل دادن به فعالیتهای اشتغال‌زا در قالب تعاونی‌ها نیز از مواردی است که در این تفاهم نامه گنجانده شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه ما در حوزه درمان نیز سعی کردیم خدمات به خانواده شهدا و ایثارگران را تقویت کنیم، افزود: سعی ما در این تفاهم نامه این بوده است که تمام امکانات و ظرفیت‌های درمانی موجود در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به شکلی جدید در خدمت شهدا و ایثارگران قرار دهیم. البته پراکندگی امکانات درمانی ما در سطح کشور به گونه‌ای است که همگن نیست. با این حال هرجا که امکاناتی داشته باشیم به کار می‌گیریم. مثلا طبق این تفاهم‌نامه از این پس دفترچه‌های درمانی مربوط به بیمه دی که متعلق به بخش خانواده شهدا و ایثارگران است، در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی نیز معتبر است.

شریعتمداری در پایان گفت: امضای این تفاهم نامه اتفاق بسیار مبارکی است و من مطمئنم منشا خیر و برکت و اثر در زندگی خانواده شهدا و ایثارگران خواهد شد.

پیش از سخنان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، سعید اوحدی، ریاست بنیاد ایثارگران با تسلیت ایام عزاداری حسینی درباره امضای این تفاهم نامه گفت: ما از همان ابتدا به دنبال سیاست‌های کلی که در نظام اسلامی مان وجود دارد، به دنبال حمایت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران عزیز بودیم. ایده‌ای که بنیاد شهید و امور ایثارگران در همکاری با سه وزارت خانه مسکن، صمت و در نهایت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد و بسیار هم موثر است، این بود که بهتر است حل امورات ایثارگران در سطح استانها و به شکل تفاهم درون استانی انجام شود.

اوحدی در پایان با بیان اینکه امروز کار بسیار بزرگ و ارزشمندی در همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، افزود: این تفاهم نامه مبتنی بر دو بخش اصلی تر، اشتغال و درمان است و بخش‌های دیگری نیز دارد. این تفاهم نامه، زمینه را برای بهره‌مندی هرچه بیشتر ایثارگران و شهدا از خدمات و امکانات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این بخش‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز