خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح تجمیع مطالبه قدیمی کارگران ابنیه فنی راه‌آهن/ دفترچه برخی کارگران مبتلا به کرونا فاقد اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۵۰۷

کارگران شرکتی شاغل در نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور خواستار اجرای طرح تجمیع هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن کشور که شمار آنها تا حدود ۷ هزار نفر می‌رسد، نسبت به عدم اجرای طرح تجمیع  مشاغل خود انتقاد دارند.

آنها با بیان اینکه همه ما کارگران نگهداری خط وابنیه فنی تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری با حداقل حقوق و مزایا در نواحی و مناطق محروم کشور مشغول کار هستیم، در ادامه گفتند: ما خواستار اجرای طرح تجمیع و قرارگیری کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن در این طرح هستیم و متاسفانه علیرغم درخواست‌های ما، سال‌هاست این طرح هنوز برای کارگران ابنیه فنی اجرایی نشده است. تجمیع کارگران پیمانکاری شرکت‌های مختلف  یکی از مطالبات قدیمی است که موجب یکسان‌سازی شرایط کار می‌شود و نظارت و اجرای قانون را تسهیل می‌نماید.

به گفته کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن؛ تعدادی از کارگران در سایر واحدهای راه‌آهن تجمیع شده‌اند ولی این طرح برای کارگران خطوط ابنیه فنی اجرایی نشده. جدا از این کارگران برخی همکاران شرکتی دیگر در راه‌آهن همانند کارگران واحد تعمیرات لکوموتیو راه‌آهن نیز به دنبال تجمیع هستند. متاسفانه علیرغم پیگیری‌های فراوان کارگران ابنیه فنی، هنوز هیچ حمایتی از طرف مسئولان، شامل حالمان نگردید. این درحالیست که کارگران ابنیه فنی در تمامی فصول در سرما و گرما به کارهای سخت و طاقت‌فرسای مشغول کار هستند.

طبق اظهارت کارگران ابنیه فنی؛ تجمیع کارگران پیمانکاری شرکت‌های مختلف موجب یکسان‌سازی شرایط کار می‌شود و نظارت و اجرای قانون را تسهیل می‌نماید.

کارگران در ادامه درباره مزایای این طرح تصریح کردند: پرداخت همزمان حقوق و مزایای پرسنل در تمامی نواحی، شفاف‌سازی هزینه‌ها و کاهش سود پیمانکار، کاهش هزینه‌های راه‌آهن، کاهش حجم کار تدارکات به لحاظ انجام تشریفات مناقصه از مزایای طرح تجمیع قراردادهاست.

کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن کشور در بخش دیگری از سخنان خود؛ از پرداخت نامنظم حقوق و بیمه خود انتقاد کردند.

به گفته یکی از کارگران ابنیه فنی؛ جدا از یک تا دو ماه معوقات مزدی، بیمه از مشکلات جدی است که دامان کارگران ابنیه فنی را در این شرایط کرونایی گرفته است.

وی گفت: برخی کارگران همانند کارگران ابنیه فنی کرج که تعداد ی از آنها دچار بیماری کرونا شده‌اند به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه دفترچه‌هایشان فاقد اعتبارشده، به همین دلیل امکان دریافت خدمات بیمه‌ی تامین اجتماعی را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز