خبرگزاری کار ایران

استفاده از ظرفیت امور عشایر برای گسترش چتر بیمه

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۴۹

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان غربی در دیدار با مدیر صندوق در استان، از استفاده از ظرفیت امور عشایر برای گسترش چتر بیمه در بین عشایر استان خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، علی ناجی در دیدار با مدیر صندوق در استان ضمن اعلام آمادگی خود برای کمک به جذب بیشتر عشایر استان گفت: از کلیه ظرفیت‌های خود برای گسترش بیمه اجتماعی عشایر استفاده و برنامه‌هایی در این خصوص تدارک خواهیم دید. از ضمن تشویق عشایر برای ثبت نام در بیمه از طریق شرکت‌های تعاونی عشایری نیز حمایت خواهیم کرد.

او اظهار داشت: به تمامی ادارت عشایر استان ابلاغ می‌شود تا از تمام ظرفیت‌های خود جهت گسترش بیمه اجتماعی در بین عشایر استفاده کنند.

یونس معزز، مدیرکل امور عشایر استان نیز در این دیدار با اشاره به رسالت صندوق در جهت تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی، گفت: این صندوق به منظور پوشش بیمه اجتماعی اقشار مولد، کم هزینه و کم توقع کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و دو سوم حق بیمه مشمولان آن توسط دولت پرداخته می‌شود.

او تشریح کرد: تمامی افراد ۱۸ تا ۵۰ سال سن که ساکن روستا و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت هستند، به علاوه کشاورزان غیرساکن در روستا و عشایر عزیز می‌توانند در این بیمه عضو و با پرداخت حداقل ۳۳۰ هزار تومان و حداکثر ۸۴۰ هزارتومان در سال ۹۹ به صورت سالانه یا قسطی، از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و مستمری بازماندگان برخوردار شوند.

معزز تاکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در پوشش بیمه‌ای بوده است، اما متاسفانه میزان جذب عشایر استان در این صندوق بسیار کم است به طوری که از میزان ۱۷۴۴ نفر بیمه شده عشایر استان فقط ۱۳۲۶ نفر بیمه شده فعال هستند.

وی در ادامه ضمن ارائه راهکارهایی برای جذب بیشتر عشایر استان، خواستار همکاری اداره امور عشایر استان به منظور گسترش چتر بیمه اجتماعی در بین عشایر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز