خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

واقعه عاشورا همچنان ابعاد و شخصیت‌های کمتر شناخته شده‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۶۶۷

دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: به‌رغم اینکه سال‌هاست در ایام محرم برای امام حسین(ع) عزاداری می‌شود، اما همچنان عاشورا ابعاد و شخصیت‌های ناشناخته‌ یا کمتر شناخته شده‌ای دارد که باید درباره آنها حرف زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در سومین شب از شب‌های عزاداری امام حسین(ع) که به همت خانه کارگر برگزار می‌شود، گفت: امسال به دلیل لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاطر جلوگیری از کرونا فرصت کمتری در اختیار ماست که همزمان با ایام محرم در مراسم عزاداری امام حسین (ع) درباره واقعه مهم عاشورا حرف بزنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم هر روز درباره یکی از شخصیت‌های کمتر شناخته شده عاشورا صحبت کنیم.

او ادامه داد: یکی از این شخصیت‌ها بریر بن خضیر همدانی است که در مسجد کوفه قاری قرآن بود و زمانی که از حرکت امام(ع) به سمت کوفه مطلع شد، به سوی او رفت، در مکه به او پیوست و نهایتا در روز عاشورا همراه ایشان به شهادت رسید.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه شخصیت بریر به این دلیل اهمیت زیادی دارد که او در مسجد کوفه درس قرآن می‌داد، گفت: در واقع بسیاری از کسانی که در لشکر عمر سعد بودند، نزد او قرآن آموخته بودند. قاری قرآن در گذشته به کسانی گفته می‌شد که مفسر و عالم قرآن بودند و در برخی منابع از بریر به عنوان یکی دانشمندان کوفه یاد شده که امام(ع) را همراهی کردند.

او عنوان کرد: این اهمیت حرکت امام حسین(ع) و کسانی را نشان می‌دهد که با همراهی با ایشان حجت را تمام کردند. بریر که خطیب توانایی بود در روزهای دوم و سوم محرم یکی از کسانی بود که همراه امام برای حر و لشکر او خطابه ایراد کرد. او نهایتا در روز عاشورا به شهادت رسید.

محجوب گفت: به رغم اینکه سال‌هاست در ایام محرم برای امام حسین(ع) عزاداری می‌شود، اما همچنان عاشورا ابعاد و شخصیت‌های ناشناخته‌ یا کمتر شناخته شده‌ای دارد که باید درباره آنها حرف زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز