خبرگزاری کار ایران

۲۷ شرکت راکد صندوق بازنشستگی کشوری منحل شدند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۷۵۱

تعداد۲۷ شرکت به‌عنوان شرکت‌های زیان‌ده، غیرفعال یا متوقف‌شده شناسایی شدند. این شرکت‌ها را به منظور انحلال در دستور کار قراردادیم که اکثرا در قالب هلدینگ‌های مختلف فعالیت می‌کردند.

به گزارش ایلنا، تاجیک، معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: تعداد27 شرکت به‌عنوان شرکت‌های زیان‌ده، غیرفعال یا متوقف‌شده شناسایی شدند. این‌ شرکت‌ها یا برای انجام موضوعی خاص تاسیس شده بودند که اقدام جدی در مورد آن موضوع خاص انجام نشده بود یا به دلایل مختلفی از جمله مشکلات سهام‌داران در تامین و اجرای پروژه خاص متوقف شده بودند. این شرکت‌ها را به منظور انحلال در دستور کار قراردادیم که اکثرا در قالب هلدینگ‌های مختلف فعالیت می‌کردند. وقتی از شرکتی به اسم کاغذی یاد می‌شود، چه زیان‌ده و متوقف شده باشد، چه به دلایل مختلف برای پروژه‌ای تاسیس شده و فعالیتی انجام نداده باشد؛ در هر صورت برای اداره آنها اعضای هیات‌مدیره تعیین شده بود و منابعی هم به‌عنوان سرمایه اولیه و یا سایر دارایی‌ها به این شرکت‌ها تخصیص داده شده بود.

وی افزود: به‌هرحال، دفتر و مکانی اشغال شده یا به‌هرحال، آثار مالی و هزینه‌ای در صورت‌های مالی هلدینگ‌های صندوق ایجاد کرده بود. پس از ساماندهی شرکت‌ها و اصلاح حساب این هلدینگ‌ها در قالب تدوین برنامه ساماندهی شرکت‌ها، موضوع انحلال این شرکت‌ها در دستور کار قرار گرفت. انحلال این شرکت‌ها باعث شد هم بخشی از منابع هلدینگ‌های صندوق آزاد شود و هم اصلاح ساختار مدیریتی صورت گرفت و تا حدودی، هیات‌مدیره‌هایی که معرفی شده بودند، ساماندهی شدند و تعدادی از مجموعه جدا شدند.
 
معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: با این اقدام، تعداد شرکت‌هایی که شاید به صورت واقعی تحت پوشش صندوق نبودند، اما اسامی و سوابق آنها ساختار صندوق و هلدینگ‌ها را متورم کرده بود، کاهش یافت و نظمی به خود گرفت. کاهش این تعداد شرکت نظام مدیریتی را متمرکزتر می‌کند و به شرکت‌هایی که فعالیت با اهمیت و جدی‌تر دارند کمک می‌کند تا برای اصلاح ساختار مالی و مدیریتی‌شان بیشتر متمرکز شویم. در همین قالب، تقریبا حدود حدود 22 شرکت نیز که دارای فعالیت‌های موازی بودند، در قالب طرح ادغام ساماندهی شدند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز