خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان مطرح کرد؛

جذب زنان فعال در گروه‌های خودیاری

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۷۶

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان از تلاش این صندوق برای جذب زنان روستایی فعال در گروه‌های خودیار خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، هانی عارف عنوان کرد: زنان روستایی به عنوان قشری از جامعه هدف ما برای جذب به چند دسته تقسیم می‌شوند. گروهی از آنها تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و از طرف این نهادها معرفی و تحت پوشش قرار می‌گیرند. البته برخی از آنها در ادامه خودبیمه‌پرداز می‌شوند.

او ادامه داد: جز این افراد، زنان دیگری هم هستند که در حوزه‌های مختلف کار می‌کنند. یکی از موارد زنانی هستند که در طرح تاک فعالیت دارند.

عارف توضیح داد: طرح تاک طرحی مبتنی بر ایجاد گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره روستاییان برای انجام کاری درآمدزاست. این کار ممکن است در حوزه صنایع دستی باشد، افراد کندوی عسل داشته باشند، دامپروری یا شغلی خانگی داشته باشند و به هر حال به گونه‌ای در قالب گروه‌های خودیاری فعالیت کنند. ما به دنبال جذب این زنان هستیم تا بتوانند با حداقل پرداختی، بیمه شوند.

به گفته او؛ این زنان سالانه ۳۳۰ هزار تومان برای بیمه به صندوق پول می‌دهند که این حق بیمه می‌تواند در چهار قسط در سال پرداخت شود. این رقم به علاوه ۶۶۰ هزار تومانی که دولت می‌پردازد آورده آنها برای بیمه اجتماعی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز