خبرگزاری کار ایران

دو ماه حقوق معوقه کارگران هفت تپه پرداخت شد/ آغاز کشت ۳ هزار هکتاری نیشکر

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۲۵

در شصت و پنجمین روز از اعتراضات صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، سرانجام کارفرمای این واحد تولیدی حقوق اردیبهشت و خرداد ماه کارگران را پرداخت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شرکت هفت تپه اعلام کردند: صبح امروز سه‌شنبه (۲۸ مرداد ماه) با تامین منابع مالی، حقوق اردیبهشت و خرداد ماه کارگران هفت تپه پرداخت شد.

این کارگران گفتند: کارفرما صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه) دو ماه از مطالبات معوقه کارگران که مربوط به حقوق اردیبهشت و خرداد ماه می‌شد را یکجا پرداخت کرد.

به گفته این گروه از کارگران، کارفرما هنوز یک ماه حقوق به کارگران هفت تپه بدهکار بوده و از پرداخت حق بیمه که از ماه ها قبل برای کارگران مشکلات درمانی ایجاد کرده هم خبری نیست.

از قرار معلوم؛ طبق اعلام مالی مجتمع کشت وصنعت هفت تپه همه کارگران حوالی ظهر امروز بعد از دریافت پیامک از بانک، امکان برداشت حقوق خود را خواهند داشت.

کارگران هفت تپه که خواستار دریافت مابقی مطالبات معوقه خود هستند، گفتند: امیدواریم با برطرف شدن همه مشکلات به زودی فعالیت تولیدی این مجتمع از سر گرفته شود.

 در ادامه، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با تشکر از تمامی کسانی که در رفع مشکلات به وجود آمده تلاش کردند با تایید پرداخت دو ماه حقوق کارگران گفت: خوشبختانه با رفع مشکلات و آزاد شدن حساب‌های شرکت، حقوق معوق کارگران پرداخت شد و امیدواریم تمامی فعالیت‌های شرکت به روال معمول خود بازگردد.

وی از آغاز کشت ۳ هزار هکتاری نیشکر خبر داد و گفت: می‌بایست کشت نیشکر زودتر از این آغاز می‌شد اما اکنون هم دیر نیست و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با قدردانی و تشکر از تمامی کارگرانی که به‌جای حاشیه‌سازی به انجام وظایف خود مشغول بودند، گفت: از تمامی کارگران به وِیژه آبیاران که با تلاش مستمر خود مانع آسیب به مزارع شدند، نهایت تشکر را دارم.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های توسعه‌ای نیشکر هفت تپه ادامه دارد، گفت: ظرف ماه‌های آینده کارخانه ام.دی.اف و کارخانه رب گوجه فرنگی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدبیگی با اعلام اینکه راه‌اندازی این دو کارخانه برای منطقه اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت، گفت: در این دو کارخانه ۵۰۰ کارگر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ کارگر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

وی با انتقاد از کسانی که طرح‌های توسعه‌ای شرکت را زیرسوال برده‌اند، گفت: کافی است از این دو کارخانه بازدید کنند تا متوجه شوند با چه سرمایه‌گذاری عظیمی نزدیک به ۳ سال برای ساخت این کارخانه‌ها کار شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با ابراز تاسف از رفتار آنها که چوب لای چرخ این مجموعه بزرگ می‌گذاشتند، گفت: بسیار خرسندیم که در مقابل جنجال‌آفرینان و کارشکنان، دستگاه مقتدر قضایی را داریم. آیت‌الله رییسی و دیگر مسئولان دستگاه قضا نهایت تلاش خود را به عمل آورند تا چرخ‌های نیشکر هفت تپه متوقف نشود و ما به عنوان مدیریت و کارگران نیشکر هفت تپه باید قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی دستگاه قضا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز