خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان هشدار داد؛

تکرار ماجرای معدوم‌سازی، این‌بار در مورد بچه ماهی‌ها/ صیادان غیرمجاز هزاران بچه ماهی را فدای تولید ۱۰ کیلو ماهی می‌کنند!

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۱۷

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان نسبت به فعالیت مخرب صیادان غیرمجاز در این استان هشدار داد و گفت: این فعالیت زیستگاه ماهیان را به شدت تخریب کرده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش تصویری از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه منتشر شد که واکنش گسترده‌ای در افکار عمومی برانگیخت. این اتفاق از چند بعد تلخ و تکان دهنده بود. ضدانسانی بودن این معدوم‌سازی و همچنین بعد زیست محیطی و اقتصادی و مدیریتی آن باعث شد کاربران در شبکه‌های اجتماعی بارها این فیلم را به اشتراک بگذارند و خواستار برخورد با عاملان این اتفاق شوند. آنطور که یک مسئول صنفی صیادی در خوزستان می‌گوید، این اتفاق به گونه‌ای دیگر در مورد بچه ماهی‌ها در این استان در حال رخ دادن است.

غلامرضا دهقانی (رئیس اتحادیه صیادی خوزستان) به ایلنا گفت: در خوزستان خورهای متعددی وجود دارد که محل تخمگذاری ماهیان هستند. بچه‌ماهی‌هایی که در این خورها از تخم بیرون می‌آیند، به رودخانه‌های آب شیرین مانند بهمنشیر و اروند می‌روند. صیادان غیرمجاز قبل از رشد این بچه ماهی‌ها با روش‌های غیرانسانی مانند استفاده از برق یا تورهای ریز، اقدام به صید ماهی‌های بسیار کوچک می‌کنند.

او ادامه داد: صیادان غیرمجاز که از ضعف نظارتی استفاده می‌کنند، چندین هزار بچه ماهی را به تور می‌اندازند تا آنها را جای دیگری ببرند و نهایتا از آنها ۱۰ یا ۲۰ کیلو ماهی، آن هم ماهی ۱۰۰ گرمی، به دست بیاورند.

دهقانی عنوان کرد: این کار علاوه بر ضدانسانی بودن، منجر به تخریب زیستگاه ماهی‌ها شده و باعث می‌شود ماهی‌ها بزرگ نشده و صیادان با کمبود ماهی مواجه شوند و به این ترتیب معیشت آنها به خطر بیفتد.

او تصریح کرد: شکار بچه‌‌ماهی‌ها که به گونه‌ای مثل ماجرای معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه است باید مورد پیگرد قرار گیرد. صید در خورها باید در فصول خاصی ممنوع بوده و در موارد ویژه با مجوزهای خاص و نظارت‌های مداوم همراه باشد و مثلا تنها صیادان مجاز بتواند در حد محدودی ماهیان بزرگ را صید کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز