خبرگزاری کار ایران

کارفرمایان لیست حقوقی مرداد را نهایی کردند اما حق مسکن تصویب نشد/ کارگران باید یک ماه دیگر برای ۲۰۰ هزار تومان ناقابل انتظار بکشند!

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۰۱۶

علیرغم انتظار کارگران برای تصویب حق مسکن، بازهم حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی به حقوق مردادماه نرسید!

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۳۱ خرداد ماه وزیر کار در نامه‌ای مصوبه شورای عالی کار  مبنی بر افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن را به هیأت وزیران ارسال و درخواست کرد این موضوع با قید دو فوریت در دستور کار قرار گرفته و تصویب شود. در این نامه، زمان آغاز اجرای حق مسکن از تیرماه اعلام شده بود.

با اینهمه نه تنها در تیرماه، بلکه در مردادماه نیز حق مسکن در هیات دولت به تصویب نرسید. تنها ۵۱ روز بعد از نامه وزیر کار، افزایش حق مسکن کارگران هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شد. بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت، مسئولان وزارت کار وعده دادند که در اولین جلسات هیات دولت، حق مسکن به تصویب نهایی خواهد رسید با این حال، اکنون که مرداد ماه به پایان خود رسیده، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

کارگران در تماس با ایلنا ضمن انتقاد از تعلل دولت، از وعده‌های بدون پشتوانه انتقاد کردند و گفتند: بسیاری از کارفرمایان لیست حقوقی هر ماه را تا ۲۵ یا ۲۶ آن ماه آماده و نهایی می‌کنند؛ اکنون لیست حقوقی مردادماه آماده شده اما خبری از حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی نیست؛ آیا باید یک ماه دیگر برای ۲۰۰ هزار تومان ناقابل منتظر بمانیم؟!

کارگران عدم تصویب حق مسکن را نشانه عدم توجه دولت به معیشت نیروی کار می‌دانند؛ در عین حال فعالان کارگری نسبت به تعلل دولت انتقادات بسیار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز