خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در آیین رونمایی سامانه‌های شفافیت:

چیز پنهانی از مردم نداریم/ مردم باید از همه اقدامات ما مطلع باشند

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۴۲۲

وزیر کار گفت: تلاش کردیم هر شهروند و هر خبرنگاری بتواند به کل مجموعه مدیریتی و همه اطلاعات زیرمجموعه‌­های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی داشته باشد تا اگر ایراد و اشتباهی را دید، به ما متذکر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در آیین رونمایی از سامانه­‌های شفافیت گفت: امروز ما برای بصیرت و روشنایی جامعه، نیازمند شفافیت و اطلاعات روز هستیم. این شفافیت نه تنها در راه مبارزه با فساد و تاریکی‌­های اجتماعی و اقتصادی به درد ما می­‌خورد بلکه وسیله‌ای است برای ایجاد خرد جمعی و مشارکت مردم در امورات اجتماعی.

وی با بیان اینکه امروز باید مردم درباره هرچیزی اظهارنظر کنند و به هر چیزی آشنا و آگاه باشند، گفت برای دسترسی آزادانه مردم به همه چیز، باید فضای گفتگو و نقد را فراهم کنیم و اولین گام در این مسیر شفافیت است که تلاش ما در این راه بوده است.

 شریعتمداری در ادامه گفت: ما تلاش کردیم که هر شهروند و هر خبرنگاری بتواند به کل مجموعه مدیریتی و همه اطلاعات زیرمجموعه‌­های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دسترسی داشته باشد تا اگر ایراد و اشتباهی را دید، به ما متذکر شود و ما اصلا این شفافیت را برای شناخت عیب و ایرادها نیاز داریم.

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی با تاکید بر اینکه شفافیت برای ما مسیری است بی‌بازگشت، گفت: راه نجات کشور ما و مشکلاتی که هم اکنون مردم درگیر آن هستند و گلایه‌هایی که دارند، شفافیت هرچه بیشتر است و در این مسیر ما راه را ادامه خواهیم داد. برای حرکت در این مسیر، باید نظارت بر مدیران توسعه و گسترش یابد چراکه همین نظارت بر مدیران است که اعتماد و سرمایه اجتماعی مردم نسبت به حاکمیت را تقویت می‌کند و بازمی‌گرداند. امروز متاسفانه اعتماد اجتماعی تا حدودی کاهش یافته است که ما باید در مسیر ترمیم این نقص گام برداریم.

شریعتمداری ضمن اشاره به اینکه همه چیز را در جهان امروز مردم باید بدانند، گفت به جز اطلاعات نظامی و جنگی و امنیتی که نمی‌توان آنها را افشا کرد، بقیه امور باید خیلی واضح و شفاف در اختیار مردم باشد. ما چیز پنهانی از مردم نداریم. ثمره شفافیت این است که ما به ارزیابی عملکرد مدیران نیز خواهیم پرداخت و می‌فهمیم چه کسی خوب عمل کرده است و چه کسی خوب عمل نکرده است.

وی افزود: سه معیار اثربخشی، کارآیی و اقتصادی بودن باید معیار عمل ما در هرجا در کارها باشد تا بتوانیم در مسیر توسعه گام برداریم و گرهی از مشکلات مردم باز کنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر ویژه از کمیسیون اجتماعی و نیز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: جهت‌­گیری ما در دوران وزارت، همیشه مردم و رفع مشکلات مردم بوده است؛ در این راه برای شفاف کردن و بورسی کردن بخش‌­های مختلف گام برداشته‌­ایم که البته کار بسیار سختی هم بوده است.

شریعتمداری در پایان، ضمن تشکر از همه دست‌اندکاران ایجاد سامانه شفافیت، افزود: اکنون در مجموع 32 سامانه مشتمل بر سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و ستادها در دسترس مردم قرار گرفته است تا آنها با چشم خود ببینند ما برای رفاه آنها چه می­‌کنیم. بدین منظور ما تاکنون هر هفته جلسه تقویت شفافیت برگزار کرده‌ایم و از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز