خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراضات صنفی کارگران هفت تپه

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۶۲

تجمع اعتراضی کارگران هفت تپه مقابل ساختمان فرمانداری شوش در حالی وارد شصت و دومین روز خود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بامداد امروز (شنبه ۲۵ مرداد ماه) شماری از کارگران اخراجی واحد آفات و غیرنیشکری مجتمع کشت و صنعت هفت تپه با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی برای پیگیری مطالبات صنفی خود به فرمانداری شوش مراجعه کردند.

کارگران مجتمع بزرگ کشت و صنعت هفت تپه واقع در استان خوزستان، علاوه بر درخواست پرداخت معوقات مزد و بیمه‌ای و اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق؛ خواستار تغییر  مدیریت بخش خصوصی هستند.

یکی از کارگران بخش دفع آفات هفت تپه که بیکار شده است، درباره این اعتراض صنفی گفت: ما ۱۶۰ نفر از کارگران واحد آفات هستیم که با سوابق بالا در واحد کشت و بهره‌برداری به ناحق از کار اخراج شده‌ایم و شمار دیگری از همکاران غیرنیشکری ما نیز وضعیت مشابه شغلی ما دارند. آنها هم بلاتکلیف و بیکار هستند. سوال ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران دولتی این است که کجا هستند تا از نزدیک شاهد وضعیت مشکلات ما در نتیجه ماه‌ها بیکاری باشند؟

او اضافه کرد: چرا باید تاوان سیاست‌های غلط و نا‌کارآمدی مدیران و کسری بودجه‌های را ما کارگران بدهیم؟

به گفته این کارگر، به دلیل بی‌توجهی مسئولان استانی در رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران، آنان تصمیم گرفته‌اند اعتراض صنفی همکاران سابق خود در مجتمع هفت تپه را همراهی کنند.

یکی از کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر نیز درباره تجمع شصت و دو روزه کارگران در مقابل ساختمان فرمانداری گفت: تاکنون جواب قانع‌کننده‌ای به ما داده نشده اما کارگران مصمم به ادامه اعتراض تا رسیدن به خواسته‌های صنفی خود هستند.

او ادامه داد: تنها پاسخی که به اعتراضات کارگران داده شده، این است که از مسئولان استانداری و فرمانداری استان خوزستان خواسته شده با حضور در جلسات رسیدگی درباره مشکلاتمان پاسخگو شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز