خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد شهیدجهان‌آرا خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شدند

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۲۰۰

جمعی از کارگران کارخانه فولاد شهیدجهان‌آرا در خرمشهر در اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در محدوده محل کار خود، اعتراض صنفی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه فولاد شهیدجهان‌آرا خرمشهر گفتند: نزدیک به۶۰۰ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانکاری شاغل در کارخانه فولاد شهیدجهان‌آرا خرمشهر هستیم که به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی هستیم.

به گفته کارگران این کارخانه؛ اصرار آنها به این دلیل است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تاکید شده است.

طبق اظهارات کارگران این واحد تولیدی؛ مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد جمعیت ۶۰۰ نفری کارگران باعث شده که درآمد مزدبگیران این کارخانه در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

به گفته آنها؛ یکی از دلایل مخالفت کارفرما با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل همسان شدن دستمزد کارگران قراردادی  و پیمانی با کارگران رسمی است که به دلیل مشکلات مالی، قصد عملیاتی کردن این طرح را ندارد.

آنها در ادامه با اشاره به «ماده ۵۰ قانون کار» گفتند: بر اساس ماه ۵۰ قانون کار، وظیفهٔ پیگیری اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده مشاغل کارگاه‌های خود را ارزیابی نکرده باشند، برعهدهٔ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گفته این کارگران؛ مسئولان وزارت کار در مورد مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران شرکت فولاد شهیدجهان‌آرا خرمشهر پاسخگو نیستند و ظاهرا در این زمینه هیچ پافشاری ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز