خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست برای حل مشکلات هپکو؛

از تسویه بدهی‌های بانکی تا پرداخت حقوق کارگران/ آیا تولید در هپکو رونق خواهد گرفت؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۲۵۲

عصر روز چهارشنبه جلسه‌ای برای رسیدگی به مشکلات هپکو با حضور مسئولان برگزار شد.

اعضای شورای اسلامی کار شرکت هپکو در تماس با خبرنگار ایلنا، از برگزاری نشست برای حل مشکلات این واحد تولیدی خبر دادند.

آنها گفتند: به درخواست دادستان کل کشور جلسه‌ای  پیرامون مشکلات و اقدامات انجام شده در شرکت برگزار شد که حاضران در آن شامل مدیرکل دادگستری استان مرکزی و دادستان استان، نماینده مجلس، معاون اقتصادی استاندار استان مرکزی و نمایندگان تامین اجتماعی، مدیرعامل هپکو اراک و دونفر از اعضای شورای اسلامی شرکت بودند.

آنها در ارتباط با جزئیات جلسه افزودند: در ابتدا  رییس کل دادگستری استان و دادستان محترم توضیحات کامل در خصوص آخرین وضعیت و مشکلات به وجود آمده بعد از واگذاری هپکو  به بخش خصوصی را ارائه دادند و سپس نماینده محترم مجلس در خصوص نگرانی‌های واگذاری هپکو به تامین اجتماعی صحبت کرد. مدیرعامل هپکو اراک نیز از مشکلات این شرکت و اقداماتی که صورت گرفته در خصوص تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای کاری صحبت کردند و دلیل تاخیر و به سرانجام نرسیدن این قرادادها را عدم وجود نقدینگی و ضمانت‌نامه‌های لازم عنوان نمودند. سپس نمایندگان تامین اجتماعی گزارشی از برنامه‌های اجرایی  پیش روی خود ارائه دادند و در خصوص تسویه بدهی‌های بانکی شرکت و  رفع مشکلات ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز، پرداخت حقوق پرسنل و تعیین مدیریت هلدینگ (در جلسه فردا) و تعیین تکلیف بودجه برای ۴درصد سخت و زیان‌آور پرسنلی که در انتظار بازنشستگی هستند را مشخص کردند. سپس نمایندگان شورا تمامی مشکلات را عنوان نمودند  و تقاضا داشتیم حسابرسی از این شرکت صورت گیرد در نهایت آقای منتظری دادستان کل کشور  به چند موضوع مهم اشاره کردند:

 ۱. تکلیف می کنیم به تامین اجتماعی که این شرکت را به رونق تولید برساند و نباید تنها از خود شرکت خرج شود و باید سرمایه بیاورند برای تولید در شرکت. 

۲.از نمایندگان تامین اجتماعی خواستند هرچه سریعتر  بعد از تعیین تکلیف مدیریت هلدینگ و گرفتن برنامه کاری از مدیران با برنامه زمان‌بندی شده، گزارشی را به دادستان کشور بدهند که در چه مدت می‌توانند هپکو را به چرخه تولید برگردانند و برنامه کوتاه‌مدت و بلندمدت آنها چیست؟

۳. دستور دادند با همکاری مدیرکل دادگستری استان مرکزی و دادستان محترم پرونده حسابرسی از شرکت هپکو صورت گیرد و به جریان بیفتد. 

۴.مقرر شد نسخه‌ای از تفاهم‌نامه‌های مطرح شده را به دادستانی ارائه کنند و هر جا که نیاز به کمک داشتند مدیران تامین اجتماعی اعلام نمایند تا زودتر تبدیل به قرارداد بشود. 

۵.تاکید شد که پرداخت حقوق‌ها در اولویت تامین اجتماعی قرار بگیرد و در آینده نیز برنامه مشخصی را برای پرداخت حقوق پرسنل داشته باشند تا کارگران شرکت هپکو دغدغه پرداخت حقوق نداشته باشند.

در ضمن  در خصوص پرداخت دو برج حقوق پرسنل نمایندگان تامین اجتماعی فرمودند که روز شنبه مدیرعامل هپکو اراک چک مربوط به حقوق را می‌توانند از امور مالی تامین اجتماعی دریافت کنند و مراحل پرداخت حقوق را انجام دهند.

اعضای  شورای اسلامی کار شرکت هپکو ضمن قدردانی از رئیس محترم قوه قضائیه و دادستان کل کشور، نماینده مجلس مهندس آصفری و سایر مسئولان که پیگیر تشکیل چنین جلسه‌ای شدند، ابراز امیدواری کردند که مسئولان دلسوز و انقلابی، با جدیت پیگیر اجرای مصوبات این جلسه باشند و مشکلا هپکو به زودی مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز