خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان در نشست با کانون‌های بازنشستگی:

حذف کاغذ از فرِآیند برقراری حقوق بازنشستگان/ دستگاه‌های اجرایی همانند شاغلین قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان را منعقد کنند

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۰۳۲

استاندار کردستان گفت: دستگاه های اجرایی در قالب ماده 7 و 18 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و در سقف اعتبارات مصوب، قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان خود را همانند شاغلین منعقد کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان صندوق بازنشستگی کشوری، «بهمن مرادنیا» در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی و جمعی از فعالان حوزه بازنشستگی که به در آستانه ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» برگزار شد، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به تبصره۲ ماده۷ و همچنین ماده ۱۸ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مجوز قانونی جهت ارائه امکانات رفاهی نقدی وغیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران خود را دارند.

مرادنیا با بیان اینکه بازنشستگان از گنجینههای با ارزش فرهنگی کشور هستند و باید دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت با ارزش در حوزه های مختلف استفاده کنند، پیشنهاد داد: دستگاه‌های اجرایی در قالب این ماده قانونی و در سقف اعتبارات مصوب، قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان خود را همانند شاغلین منعقد کنند. 

حمایت استاندار کردستان از تعاونی بازنشستگان سنه

استاندارکردستان با اشاره به اینکه باید از هر امکانی جهت کمک به رفاه و بهبود زندگی بازنشستگان استفاده شود، اظهار داشت: شرکت تعاونی فراگیر پیشکسوتان سنه که با پیشنهاد بنده و پیگیری و تلاش دکتر احمدی مدیر صندوق بازنشستگی استان تاسیس و خود بازنشستگان که سال‌ها در پست‌های مدیریتی بوده‌اند در آن حضور دارند، می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله سرمایهگذاری در مسکن و معدن، ورود کرده و در جهت اشتغال فرزندان بازنشستگان گام موثری بردارد.

وی در ادامه، خطاب به معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری، گفت: مقدمات و بررسی لازم جهت واگذاری یکی از معادن استان به شرکت تعاونی فراگیر بازنشستگان استان فراهم شود.

مرادنیا خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط حاکم برکشور و استان، بخاطر شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی، امسال بیش از ۴۴هزار و۶۰۰ بسته حمایتی از محل اعتبارات دولتی وکمک خیرین استان در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد و مبلغی نیز جهت کمک به صندوق امداد کانون‌های بازنشستگی استان که در راستای رفع برخی از مشکلات این عزیزان تشکیل شده، اختصاص یافت.

استاندار کردستان با ابراز خرسندی از عزم دولت برای اجرای همسان سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز در مهرماه، گفت: خوشبختانه رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به تامین اعتبار همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدوارم این خواسته چندین ساله و برحق بازنشستگان کشوری محقق شود.

مرادنیا با بیان اینکه پیشکسوتان در زمان خود خدمات مهمی به جامعه داشته‌اند و باید قدر آن‌ها را بدانیم، گفت: در تلاش هستیم تا بازنشستگانی که فرم "ج" آن‌ها سبز است و تاکنون از تسهیلات دولتی برای مسکن استفاده نکردهاند نیز بتوانند صاحب خانه شوند.

خالد جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری کردستان نیز در این نشست گفت: با توجه به فعالیت شرکت تعاونی فراگیر بازنشستگان سنه، به منظور کاهش بیکاری فرزندان بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان کردستان، در برگزاری مناقصات در شرایط یکسان، شرکت تعاونی فراگیر بازنشستگان در اولویت خواهد بود. 

ضرورت اختصاص مجموعه ورزشی برای بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان نیز در این نشست با قدردانی از استاندار و مجموعه استانداری برای اهمیت دادن به حوزه بازنشستگی و برگزاری جلسات مداوم با کانون‌های بازنشستگی گفت: خوشبختانه احداث خانه امید شهرستان سقز نیز همانند شهرستان سنندج با پیگیری‌های استاندار و معاونین استاندار پس‌از کش وقوس فراوان با پیگیری مسئولان صندوق بازنشستگی سرانجام کلید خورد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح خانه امید در این شهرستان‌ها باشیم.

محمد احمدی همچنین گفت: در اکثر استان‌های کشور مجتمع فرهنگی ورزشی برای کارگران وجود دارد و جا دارد برای بازنشستگان نیز زمینی در مکان مناسب برای ساخت مجتمع فرهنگی ورزشی اختصاص یابد. 

وی با بیان اینکه استاندار کردستان در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دستور اختصاص زمین برای این موضوع را صادر کرده است، گفت: متاسفانه هنوز از طرف دستگاه‌های متولی در این خصوص اقدامی صورت نگرفته، اما امیدواریم با دستور مجدد آقای استاندار، دستگاه‌های متولی همکاری لازم را برای واگذاری زمین انجام دهند.

حذف کاغذ از فرِآیند برقراری حقوق بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در ادامه با اشاره به خدمات این صندوق، اظهار داشت: مدیریت استان کردستان در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، برای نخستین بار در کشور با حذف کاغذ از پرونده‌های برقراری حقوق بازنشستگی، مدارک و پرونده‌ها را در قالب لوح فشرده بررسی می‌کند. 

احمدی گفت: باتوجه به اینکه صندوق بازنشستگی با امور اداری دستگاه‌های اجرایی تعامل نزدیکی دارد و معمولا به دلیل نبود اشراف کافی به قوانین و مسائل فنی حوزه بازنشستگی در بین کارشناسان این امور، تاخیرها و مشکلاتی در مراحل صدور حکم بازنشستگی پیش می‌آید، لازم است امور اداری و کارگزینی دستگاه‌ها برای رفاه حال شاغلانِ در شرف بازنشستگی، دوره‌های آموزشی و تخصصی را طی کنند.

احمدی در ادامه اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دستگاه‌های اجرایی را ضروری عنوان کرد و گفت: اجرای ماده۸۵ و بحث بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان اگر توسط خود دستگاه‌های اجرایی انجام شود می‌تواند بسیاری از مشکلات این عزیزان را برطرف کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان گریزی هم به خدمات صندوق بازنشستگی کشوری زد و گفت: باحضور مدیرعامل جدید صندوق در همین مدت خدمات مناسبی برای بازنشستگان عزیز ارائه شده که از آن جمله می‌توان به اجرای طرح یاری و اختصاص یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعتبار به هر بازنشسته جهت خرید از فروشگاه‌های رفاه، ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی خرید سهام ETF دارایکم دولت و همچنین سهام مدیریت ثروت، ارائه بیمه نامه‌های تخفیفی و اقساطی شرکت بیمه ملت، افزایش وام ضروری از ۷ میلیون به ۱۰میلیون تومان، افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی درمان و راه اندازی مرکز SRM یا ارتباط ۲۴ ساعته با مشترکان و راهاندازی درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد. 

اجرای همسان‌سازی کار بزرگ دولت است

در ادامه این نشست نیز همایون جنتی (مشاور استاندار در امور بازنشستگان و رئیس مجمع کانون‌های بازنشستگی استان کردستان) گفت: اجرای همسان‌سازی و تامین اعتبار لازم برای اجرای آن کار بزرگی است که جای قدردانی از دولت و آقای نوبخت دارد. 

جنتی با بیان اینکه هرم جمعیت کشور رو به سالمندی پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: انجمن آلزایمر استان کردستان فعالیت بسیار خوبی در زمینه بیماری آلزایمر دارد و درخواست ما اختصاص مکان مناسب جهت استقرار و فعالیت دفتر انجمن است.

وی گفت: دردوران حضور آقای احمدی به عنوان مدیر صندوق استان کردستان، اقدامات بسیار خوب انجام شده و تحرکی در بین بازنشستگان استان صورت گرفته که جا دارد از ایشان تشکر کنیم.

در پایان این نشست، استاندار کردستان ضمن اهدای لوح تقدیر به مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان برای تلاش‌ها و پیگیری‌های مطالبات و مشکلات بازنشستگان، از بازنشستگان نمونه و فعال استان کردستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز