خبرگزاری کار ایران

پیش‌شرط کارگران «هفت تپه» برای کارفرما: دو ماه حقوق معوقه را بدهید

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۷۵

اعتراض صنفی کارگران کشت و صنعت هفت تپه، صبح امروز (۲۲ مرداد ماه) وارد پنجاه ونهمین روز متوالی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کشت و صنعت هفت تپه که از روز شنبه ۲۴ خرداد ماه امسال در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی خود دست از کار کشیده‌اند، پیش‌شرط پایان اعتراض خود را به دریافت ۲ ماه حقوق  معوقه منوط کرده‌اند.

پیش از این نیز کارگران از باز شدن حساب‌های مسدود مدیرعامل شرکت کشت و صنعت هفت تپه برای پرداخت حداقل دوماه معوقات مزدی خبر داده بودند.

به نقل از کارگران این واحد کشاورزی و صنعتی گفته می‌شود؛ به دستور رئیس دستگاه قضا حساب‌های مسدود مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه برای پرداخت حداقل دوماه حقوق کارگران باز شده است. با این حال مسئولان مالی شرکت سعی کرده‌اند در این مدت فیش‌های حقوقی اردیبهشت و خرداد ماه کارگران را آماده کنند که به محض واریز شدن پول به حساب شرکت، فیش‌ها آماده ارائه به کارگران باشد.

کارگران می‌گویند: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار بود روز دوشنبه هفته جاری در ادامه پیگیری‌های خود برای رسیدگی به مشکلات هفت تپه جلسه‌ای را با کارگران و نمایندگانشان در شورای اسلامی کار برگزار کنند که انجام نشد.

گفتنی است کارگران هفت تپه پیش‌تر یک الی دو ماه حقوق طلبکار بودند اما بعدها حقوق خرداد ماه نیز به این معوقات موجود اضافه شد. کارگران می‌گویند با احتساب یک ماه حقوقی که کارفرما بابت حقوق فروردین ماه پرداخت کرده است، همچنان دو ماه حقوق طلبکارند.

آنها درباره سایر مطالبات خود می‌گویند: جدا از معوقات مزدی مهمترین مطالبه کارگران هفت تپه، تغییر مالکیت هفت تپه است که باید مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس آن را به صورت جدی مدنظر داشته باشند.

به نقل از کارگران هفت تپه گفته می‌شود؛ در پنجاه و نه روز از اعتراض، همچنان کارگران بخش کشاورزی و آبیاری برای آماده‌سازی زمین و آبیاری نیشکر کشت شده به صورت دوشیفت مشغول کار بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز