خبرگزاری کار ایران

شاکرمی:

بخشی از کارفرمایان تمایلی به سالم‌سازی محیط کار ندارند/ تصویب آیین‌نامه ایمنی در تونل‌سازی

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۹۰۱

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب آیین نامه ایمنی در تونل سازی در یکصدو شصت و دومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی، با نظر موافق اعضای این شورا خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،"حاتم شاکرمی" رییس شورای عالی حفاظت فنی در یکصدوشصت و دومین نشست شورای عالی حفاظت فنی، با تاکید بر اهمیت موضوع سالم‌سازی محیط کار، گفت: با توجه به شمار قابل توجه کارگاه‌های دارای مشاغل سخت و زیان‌آور در سطح کشور و سالم‌سازی تعداد محدودی از کارگاه‌های تولیدی، با انجام اقدامات کارشناسی لازم، صفت سخت و زیان‌آور از مشاغل آنان حذف شد. 

وی گفت: هرچند این اقدام گامی ارزشمند به شمار می‌رود اما با توجه به تعداد کارگاه‌های مشمول سخت و زیان‌آور کافی نیست.

شاکرمی افزود: متأسفانه بخشی از کارفرمایان به دلایل نگاه کوتاه‌مدت به فعالیت اقتصادی در زمینه شرایط محیط کار در بنگاه‌ها تمایلی به استانداردسازی و سالم‌سازی محیط‌های کاری ندارند از این رو لازم است مدیران اجرایی استانی به عنوان روسای کمیته‌های سخت و زیان‌آور به این مهم توجه و برای اصلاح این رویکرد اقدام کنند. 

معاون ر‌وابط کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اظهار کرد: با اصلاح این رویکرد میتوان به نتایج مثبتی ازجمله کاهش هزینه‌های تولید، کاهش آسیب‌ها، بیماری‌های شغلی، افزایش بهره‌وری و کمک به ثروت ملی دست یافت.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد و عوامل انگیزشی به کارفرمایان به منظور اصلاح شرایط محیط کار خود ازجمله پذیرش هزینه‌های تخصیص یافته از سوی کارفرمایان برای ایمن سازی محیط‌های کاری در ردیفی به عنوان پرداخت‌های مالیاتی تصریح کرد: پیگیری و اجرای این موضوع می‌تواند گامی موثر در کمک به کارفرمایان در ارتقای ایمنی محیط کار و صیانت از کارگران کشور باشد.

شاکرمی تصریح کرد: اعضای شورای عالی حفاظت فنی به ویژه تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و صاحبنظران در این حوزه برای هم فکری و ارائه راهکارهای عملی در خصوص سالم‌سازی محیط کار و کاهش مشاغل سخت و زیان‌آور در ارائه راهکارهای مناسب می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به این شورا اعلام کنند.

در این نشست "علی مظفری" دبیر شورایعالی حفاظت فنی و مدیرکل بازرسی کار، با مهم ارزیابی کردن این مبحث گفت: این موضوع در قالب ظرفیت اجرای ماده (۱۴۸) قانون مالیات‌های مستقیم درخواست شده است و از اعضای شورای عالی حفاظت فنی خواست تا پیشنهادات خود را در راستای توسعه سالم‌سازی محیط‌های کار به دبیرخانه شورای عالی حفاظت فنی ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز